"Проктър и Гембъл" отчита повишение на продажбите в България
Крайният оборот за последната финансова година е нараснал с повече от 10%, каза още той. Продажбите на компанията у нас през 2002 година надвишават 80 млн. лв.
Три са основните категории, върху които компанията ще фокусира усилията си на българския пазар - почистващи препарати, продукти за поддържане на коса и бебешки пелени.
Това са и най-силните пазарни позиции на компанията в България, където има дялове съответно 50%, 30% и 60%.
Пазарът в България става все по-конкурентен и развиващ се, покупателната способност се е повишила, както и брутният вътрешен продукт, обрисува икономическата обстановка в страната мениджърът на "Проктър и Гембъл". Вследствие на това компанията обмисля възможностите да пусне още продукти на нашия пазар.
"Непрекъснато оглеждаме възможности за инвестиции в заводи в страната", уточни Прайс. Според него обаче е грешно да се казва, че дадена компания не инвестира в страната, ако няма местно производство.
"Миналата година сме вложили 15 млн. лв. в телевизионна реклама, което е сериозно капиталовложение и осигурява работа на много хора, а също така развива и рекламната индустрия", уточни Прайс.
Според него България е една от страните, които се развиват най-добре в Балканския регион. "Потребителите в България сравнително бързо развиха потребителски навици, подобни на тези в Западна Европа и определено могат да бъдат класифицирани като "разумни купувачи", уточни той. Категоризирането на вида потребител той подкрепи с наблюденията - поради по-малките си доходи те избират внимателно и анализират предимствата на различните марки, за да получат най-доброто за цената, която плащат. Най-силната марка на компанията в България е прахът за пране "Бонукс", смятат от "Проктър и Гембъл".
"Проктър и Гембъл" присъства в страната от 1994 г., а от 1998 г. създадената в Пловдив компания "Кавен ирадис" е изключителен представител на продукцията за цялата страна.