Бизнесът иска да се правят проучвания за търсенето на туристите
Директорът на Изпълнителната агенция за национална туристическа реклама и информация (ИАНТРИ) Ивайло Гюров обяви, че се правят проучвания на пазари, от които идват най-много чуждестранни туристи у нас. Той твърди, че има маркетингови организации и фирми, които правят анализи на собствения си пазар по поръчка на туристически компании и ползват техните проучвания. Гюров посочи за пример, че руска маркетингова агенция е идвала наскоро в България, за да извърши проучване в туризма по поръчка на един от най-големите руски туроператори - "Интурист", който възнамерява да се върне в България и да предлага почивки.
С действията си до момента държавата не показва, че туризмът е приоритетен отрасъл и че иска да го развива, каза председателят на Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ) Любомир Попйорданов. Според него не трябва да се набляга само на популяризирането на туризма, а въобще на България като добро място за живеене и бизнес. Попйорданов отбеляза, че трябва да се води битка и за българските туристи, които все повече се насочват да почиват в чужбина. Изпълнителният директор на "Туристреклама" Петър Аврамов обяви, че България продължава да няма туристически представителства в чужбина. "Ние сме на фронта за клиенти, тъй като вече се предлага продукт, който е конкурентен на Гърция и Турция и държавата трябва да помага за неговото популяризиране", допълни той.