Бизнесът иска да се правят проучвания за търсенето на туристите

Бизнесът иска да се правят проучвания за търсенето на туристите

България не прави проучвания за това какво търсят чуждите туристи и е крайно време да има такива, заяви търговският директор на "Албена" АД Маргита Тодорова по време на организирана среща за националната туристическа реклама от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.

Според Тодорова търсенето и интересът към страната в момента "стават на магия", без дори да има голяма реклама.

На професионалистите в бранша обаче е ясно, че тенденцията няма да продължи дълго, смята тя.

Тодорова посочи, че бизнесът е този, който плаща данъци и той трябва да определя как ще се прави туристическата реклама и как ще се изразходват предвидените средства за нея. Тя обясни, че първо трябва да бъде изграден имидж на страната с предлагането на разнообразен продукт. България може да предложи история, култура, природа и др. възможности.

Директорът на Изпълнителната агенция за национална туристическа реклама и информация (ИАНТРИ) Ивайло Гюров обяви, че се правят проучвания на пазари, от които идват най-много чуждестранни туристи у нас. Той твърди, че има маркетингови организации и фирми, които правят анализи на собствения си пазар по поръчка на туристически компании и ползват техните проучвания.

Гюров посочи за пример, че руска маркетингова агенция е идвала наскоро в България, за да извърши проучване в туризма по поръчка на един от най-големите руски туроператори - "Интурист", който възнамерява да се върне в България и да предлага почивки.

С действията си до момента държавата не показва, че туризмът е приоритетен отрасъл и че иска да го развива, каза председателят на Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ) Любомир Попйорданов. Според него не трябва да се набляга само на популяризирането на туризма, а въобще на България като добро място за живеене и бизнес.

Попйорданов отбеляза, че трябва да се води битка и за българските туристи, които все повече се насочват да почиват в чужбина. Изпълнителният директор на "Туристреклама" Петър Аврамов обяви, че България продължава да няма туристически представителства в чужбина.

"Ние сме на фронта за клиенти, тъй като вече се предлага продукт, който е конкурентен на Гърция и Турция и държавата трябва да помага за неговото популяризиране", допълни той.