"Ню имидж" ще продуцира и български филми, ако купи "Бояна филм"
Следприватизационните планове на двете компании включват създаването на филмова лаборатория, в която да се предоставят услугите и техниката на "Кодак" за проявяване, тв кино и постпродукция. Питър Бойс заяви, че компанията има интерес към приватизацията от 4 години и съжалява, че процедурата по раздържавяването се е забавила толкова дълго.
Преди седмица стана ясно, че АП може да преразгледа първоначалните критерии за участие в приватизацията, които бяха обявени на 15 юни тази година. Досега приоритет в приватизацията имаха компании, които са продуценти и филмопроизводители. Целта на промените е да се разшири кръгът на потенциалните купувачи. Според условията например кандидатът не можеше да е консорциум или създадено специално смесено дружество. Новите конкретни критерии обаче още не са обявени.
Преди време кинодейците се възпротивиха срещу условията на АП и казаха, че купувачът на "Бояна филм" на всяка цена трябва да е компания, която предоставя комплексни услуги. Според Дейвид Варод обаче подобна компания няма ресурсите и финансовата възможност да поддържа киноцентъра. Той посочи, че необходимите средства в случая са средно 150 хил. евро на месец през лятото и 250 хил. евро на месец през зимата. Варод се ангажира, че ще предоставя тези средства за поддръжката на киноцентъра и заяви, че никой в момента не може да предложи по-добри условия.
По повод на притесненията на кинодейците, че закупуването на киноцентъра от един продуцент ще попречи на създаването на филми от конкурентни продуценти, в това число и български, Варод гарантира, че "Ню имидж" ще прави минимум по един български филм на година. Освен това техниката на центъра ще бъде предоставяна на преференциални цени на българските производители. Според Варод това ще направи възможно производството на поне 5-6 български филма на година.