"Напстър" и "Нюз Корпорейшън" заедно ще разпространяват музика
Американската компания за безплатен обмен на музика по интернет - "Напстър" заедно с издателската къща от империята на Рупърт Мърдок - "Нюз Интернешънъл" ще разпространяват музика посредством вестникарската преса, което се случва за първи път в бранша, предаде "Файненшъл таймс".
Безплатните музикални парчета от общия резерв на "Напстър" в размер на 750000 броя ще се предлага заедно с най-масовия таблоид на "Нюз Интернешънъл"-"Сън". От ръководствата на компаниите заявиха, че в бъдеще се предвижда новата инициатива да обхване и други издания на "Нюз Корпорейшън" като "Таймс" и "Съндей таймс".
От "Нюз Интернешънъл" заявиха, че от началото на годината са продали 9.5 млн. вестници повече, благодарение на промоциите като компакт дискове и DVD-та. За "Напстър" пък продажбата на музика в издание с близо 10 млн. читатели, от които 4 млн. са под 35 години, ще успее да си възвърне изгубената лидерска позиция в световната онлайн музикалната индустрия, която миналата година му беше отнета от "Епъл".
Такава практика съществува и в момента, но повечето вестникарски групи се разколебаха поради прекалено високите разходи за дистрибуция и опаковка. Ето защо един подобен алианс е идеалния начин за печалба от музикалния бизнес, коментират анализатори.
Музикалната индустрия, която годишно губи близо 2.4 млрд. долара от пиратското разпространение на музика по интернет търси всякакви алтернативи за насърчаване на легалната й продажба.
Само за миналата година световната търговия с пиратски дискове е достигнала до 4.5 млрд. долара.