"Миролио" ще строи нова фабрика за 40 млн. лв.
Италианската компания за производство на текстил и облекла "Миролио" ще инвестира 40 млн. лв. в нова предачна фабрика в Ямбол, съобщи представителят на фирмата у нас Едуардо Миролио.
С това производствените предприятия на компанията в страната ще станат пет. Очаква се до края на следващата година новата фабрика да произвежда вече готовата продукция, допълни Миролио. Компанията е един от най-големите инвеститори в текстилния сектор и досега са вложени около 250 млн. лв. Освен в Ямбол, дрехите на "Миролио" се шият още в Елин Пелин, Сливен, и Нова Загора. Първата фабрика е създадена през юни 2000 г. с първоначалната инвстиция от 35 млн. евро. В четирите фабрики на компанията работят над 1300 души.
На семинар, посветен на бъдещето на европейския пазар на облекло и текстил, Едуардо Миролио посочи като най-големите плюсове на българските производители близостта на страната до държавите от Западна Европа, старатегическото й местоположение между Европа и Азия, както и възможността за намаляване на транспортните разходи при доставката на поръчките за западните пазари.
По думите му времето за транспортиране на продуктите от България е с 20 до 30 дни по-кратко, от колкото от азиатските страни. Другото предимство са ниските разходи за работна ръка и за електроенергията, от които западните инвеститори могат да се възползват тук.
По думите на Миролио българските фирми трябва да използват тези свои предимства, за да привлекат повече чужди партньори. По думите му това ще помогне на фирмите да се справят със силната конкуренция след отпадането на квотите за внос от Китай 2005 г. Търговският директор на испанската фирма за облекла "Индуко" Мануел Мартинес обясни, че българските предприятия трябва да се стремят към подобряване на услугите - сроковете за производство, доставката и други.
Той посочи, че пазарът на конфекция през последните години е твърде динамичен, модните тенденции се променят непрекъснато и производителите трябва да откликват на актуалните тенденции.
В тази връзка фабриките в България могат да привлекат чуждите партньори ако изпъляват договорените срокове навреме. Трите насоки, в които според Мартинес фирмите в България трябва да инвестират, са разнообразието в колекциите и бързото обслужване, техническото оборудване и търсенето на добавена стойност на продуктите.