“Юниливър” увеличи с 20% пазарния си дял в България
“Юниливър България” е увеличил продажбите си в страната с 20 на сто. Това съобщи управителят на добричкото дружество Янко Кръндаров.
Той уточни, че пазарния дял на марката "Калиакра" е 70 на сто, а маргаринът “Rama” само за няколко месеца е достигнал близо 6% от продажбите в търговската ни мрежа. Според Кръндаров добрата пазарна позиция на “Юниливър България” е резултат от нормално развитие на фирмата и потребителското търсене.
“Нямаме проблеми с Комисията за защита на конкуренцията заради пазарния дял, който държим и като цяло нямаме проблеми с начина, по който управляваме бизнеса си в България”, каза още Кръндаров. По думите му В световен мащаб “Юниливър” е най-големият производител на маргарини като изпреварва с повече от два пъти втория в бранша.
По тази причина е нормално пазарната позиция на компанията в България да е такава каквато е в Германия и Холандия, например. "Вече има заявен интерес от съседни държави към продукцията на фабриката в Добрич, но засега все още няма реализиран експорт", каза също Кръндаров. Дългосрочната програма на “Юниливър България “ е да вложи във фабриката в Добрич 10 млн. евро за пет години и до момента половината от предвидените средства вече са инвестирани. През изминалата 2003 г., от когато “Юниливър” е собственик на маргариненото производство в Добрич, за първи път предприятието е завършило на печалба.
Очакванията са за още по-добри финансови резултати тази година, но те ще бъдат обявени след приключването й, съобщиха още от дружеството. “Юниливър България” е част от холандско-британската компания “Юниливър Груп”, която е сред най-големите производители на бързооборотни стоки в света. Инвеститорите стартираха бизнеса си в страната ни през 1999 г.
От началото на 2000 г. дъщерната фирма в България е интегрирана в “Юниливър Южна и Централна Европа", която оперира в седем държави- Албания, Босна и Херцеговина, България, Македония, Молдова, Сърбия и Черна гора, Румъния. Компанията е световен лидер на пазара за дезодоранти, а “Рексона” е марка №1 за периода 2000-2002 г. Популярни продукти на “Юниливър” сред българските потребители са “Dove”, “Dero”, “Omo”, “Coccolino”, “Cif”, “Domestos”, “Signal”, “Knorr”.