Испански туроператор ще организира фирмени посещения у нас

Испански туроператор ще организира фирмени посещения у нас

Третият по големина туроператор в Испания - "Вияхес Иберия" (Viajes Iberia), включва България в програмите си за 2005 г. Това съобщи за "Дневник" Александър Спасов, управител на "Аеротравъл" (която компания представлява испанската у нас) след приключилата туристическата борса FITUR в Мадрид. Първоначално "Вияхес Иберия" ще предлага фирмени посещения, т. нар. incentive tours (поощряващи, стимулиращи пътувания). За тази година планира да организира три мероприятия. Първото ще бъде през април, когато чрез туроператора ще дойдат 70 търговски партньори на "Валентина" - испанска компания за бои и строителни материали, каза Спасов. Освен това испанска застрахователна фирма ще изпрати 250 свои клиенти и служители в България. Третото мероприятие е на фармацевтичен концерн. В Испания този вид пътувания са много популярни, но страната ни не е позната, твърди Спасов. Той посочи, че на гостите ще бъдат предложени културно-опознавателни маршрути, дегустации на вина и храни, различни атракции и др.

В момента четири други големи испански туроператора работят на българския пазар. Това са Transrutas, C.M.C. (Central Mayorista de Cajas), Tierra Joven, Iku viajes. Първите две си партнират с "Аеротравъл", докато Tierra Joven - с българския туроператор "Глория турс", а Iku viajes - с "Балкантурист", обясни Александър Спасов. Transrutas има най-дълго присъствие в България - от 35 години. През тази година компанията пуска още два маршрута за страната - обиколни и уикендови турове. По време на борсата в Мадрид туроператорът C.M.C. е направил презентация на програмата "Гранд жп тур на България - Носталгия експрес" пред 37 свои агенции от цяла Испания. Компанията очаква да доведе по нея 800-1000 туристи през тази година, което е почти три пъти повече от 2004 г. През миналия летен сезон "Аеротравъл" стартира програмата в партньорство със С.М.С. Част от пътуването се реализира с целево съставена композиция с вагони от оригиналния царски влак "Корона експрес" и "Витоша експрес", която е теглена в заключителната част Мездра - София от парен локомотив, произведен през 1943 г. от германската фирма Schwartzkopf. През миналата година са посрещнати над 300 испански туристи по програмата. Туроператорът С.М.С. през тази година пуска нов пакет за България, който ще бъде комбиниран с Турция.

Според Александър Спасов като цяло интересът на испанския пазар към България се засилва, но до момента е била изключително слаба рекламата. Търсят се възможности за културен туризъм, манастири, балнеология, SPA, Празника на розата, кулинария, винарски турове и др. Голямата ни конкуренция на Балканите за привличането на испански туристи е съседна Румъния, смята Спасов.

---------------------------

България се представи на 25-ата юбилейна туристическа борса FITUR в Мадрид с новото си лого, което изобразява роза. Страната за първи път участва с национален щанд от 72 кв.м. Директорът на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов заяви, че група испански журналисти ще посети страната за Празника на розата през тази година. На пресконференцията на България в рамките на туристическата борса в Мадрид присъстваха представители на 19 испански медии, сред които и на най-големия всекидневник ABC и на специализирани издания в туризма, каза Ялъмов. Борсата в Мадрид от тази година изпреварва по авторитет, изложители и посетители тази в Лондон (WTM) и достига тази в Берлин - ITB. В рамките на българския щанд участваха "Алма тур БГ", "Глория турс", "Пингуин травел", "България ер", "Астрал холидейз" и "Крас плюс" ООД.