Лицензионните изисквания към превозвачите по вода влизат в сила от април

Лицензионните изисквания към превозвачите по вода влизат в сила от април

Лицензионните изисквания към българските превозвачи на товари по вътрешните водни пътища на Европа влизат в сила от април 2005 година. Това съобщи в Русе Таня Савова от Министерството на транспорта и съобщенията, ръководител на работната група по преговорната глава “Транспортна политика”. Фирмите, които извършват такава дейност, трябва да отговарят на критериите за професионална компетентност, финансова стабилност и добра репутация. Савова разясни пред представители на русенския транспортен бизнес изискванията, които страната ни е приела да изпълни за членството си в Европейския съюз в рамките на инициативата на министъра по европейските въпроси “Европа: предай нататък”.

“Рубишипс” отговаря на лицензионните изисквания, които наистина са високи, но проблем за нас в момента е, че в България само министърът на транспорта подписва документите за придобиване на национален флаг на корабите”. Това коментира пред “Дневник” Роберт Радославов, управител на една от най-големите компании у нас, която извършва превози на стоки и товари по река Дунав. Цял месец документите на фирмата за последния закупен от нея плавателен съд са във ведомството на Николай Василев, тъй като няма друг оторизиран орган, който да разреши придобиването на националния флаг. Регистрацията на корабите в чужбина отнема няколко дни, докато в България процедурата все още е много тромава, каза още управителят на “Рубишипс”. Корабособственици проявиха интерес към това дали има информация за европейски фондове, които да подпомогнат финансово българските предприемачи да обновят флота си според изискванията на съюза. Савова обясни, че предстои с “Морска администраци” да бъдат обсъдени въпросите за финансовото подпомагане на българските фирми. Един от основните структурни фондове на ЕС е за рибарството, каза министър Меглена Кунева по време на дискусията с транспортния бизнес в Русе. Повечето от корабните компании в дунавския град обаче са насочени към превоза на товари.

Законодателството на страната ни вече отговаря на европейските стандарти в областта на транспорта, като сега Министерството на транспорта и съобщенията има пред себи си сериозното предизвикателство да следи за приложението му, стана ясно на срещата в Русе.