Четири инвеститора имат интерес към "Олимпик еърлайнс" и "Малев"

Четири инвеститора имат интерес към "Олимпик еърлайнс" и "Малев"

Гърция обяви, че отново има възможността да продаде работещата на загуба авиокомпания "Олимпик еърлайнс" (Olympic Airlines), след като четири кандидата са обявили интереса си към нея, информират медиите в страната. Същият брой инвеститори са заинтересувани и от унгарската "Малев", предаде агенция Ройтерс. Бизнесът и на двете авиолинии пострада в конкуренцията на нискотарифните "Рианер" (Ryanair) и "Изиджет" (easyJet) и прекъсването на държавните помощи за сектора в условията на разширяването на ЕС.

Според гръцкото министерство на финансите за "Олимпик еърлайнс" са постъпили няколко необвързващи оферти от страната и чужбина, без обаче да уточнява имената на кандидатите. Предложенията ще бъдат обсъдени и съвсем скоро ще се изготви списък на допуснатите до процедурата по продажбата на авиокомпанията, твърдят от министерството.

Силно задлъжнялата държавна "Олимпик еърлайнс" продължава да работи на загуби и предизвика гнева на Европейската комисия заради отпуснатата й безвъзмездна държавна помощ в размер на 200 млн. евро, което наруши принципите на европейския пазар. Правителството подкрепяше стойността на активите на компанията, за да я направи по-атрактивна в процеса на приватизацията й.

Както и при гръцката компания, четири инвеститора са готови да подадат оферти за унгарската "Малев", съобщават унгарските медии. Сред тях са "Киргистанските авиолинии", италианската "Еър уан" (Air One), "Авиейшън сълюшънс" (Aviation Solutions) и група, включваща бивш директор в "Малев" и консорциум, съставен предимно от пилоти на унгарската компания, наречен "Скай алианц". Унгарският магнат в недвижимите имоти Шандор Демжан чрез притежаваната от него "Юроинвест" (Euroinvest) също е заинтересуван от авиокомпанията.

И "Олимпик еърлайнс", и "Малев" обаче няма да привлекат големите имена в сектора, сигурни са финансови анализатори. Пречка пред тях са както финансовите им затруднения, така и неблагоприятната конюнктура на пазара в условията на геополитическа несигурност и силната ценова конкуренция в бранша в резултат на навлизането на нискобюджетните превозвачи.