"Верайзън" купува MCI за $6.6 млрд.
Бившата "УърлдКом" отхвърли офертата на "Куест" за $7.3 млрд. Втората по големина в САЩ регионална компания за далекосъобщителни услуги MCI, бившата УърлдКом", се съгласи да бъде придобита от най-големия телеком в страната "Верайзън Къмюникейшънс" (Verizon Communications) за $6.6 млрд. или $20.75 на акция, предадоха вчера американските медии.
Според "Ройтерс" цената на сделката е $5.3 млрд, като тя ще бъде платена с кеш и акции. С този ход "Верайзън" отхвърли по-високата като стойност оферта на "Куест Къмюникейшънс" (Qwest Communications), която предложи последователно първо $6.3 млрд. и по-късно $7.3 млрд., отбелязва "Уолстрийт джърнъл".
Ръководството на MCI се реши на този ход заради далеч по-добрите финансови показатели на "Верайзън" и след преговори през уикенда паралелно с двете заинтересовани страни, съобщава изданието. Пазарната капитлизация на "Верайзън", която има инвестиционен кредитен рейтинг от "Стандарт енд Пуърс", се изчислява на $100 млрд., докато тази на "Куест" е $7.5 млрд., което поставя втората на последното четвърто място по големина сред регионалните телекоми. Освен това втората има дългове за $17.2 млрд., което допълнително натежа за решението на мениджмънта на MCI. "Верайзън" има много повече възможности да максимизира изгода от сделка за бившата "УорлдКом", коментират експерти на пазара. С придобиването на MCI тя ще усвои мрежа с обсег 98 хил. мили и ще има възможност да предоставя услуги на големи корпоративни и правителствени клиенти.
"Верайзън" се конкурира с SBC за лидерската позиция на пазара на далекосъобщителни услуги, след като втората закупи бившия монополист AT&T за $16 млрд. и се превърна във водеща тъкмо в този сегмент. Сделката за MCI излага компанията и на не малко рискове, посочват наблюдатели.
Бившата "УърлдКом" все още работи на загуба, продажбите й намаляват, а процесът на интеграция може да принуди мениджмънта на купувача й да спре експанзията на бързо развиващия се телекомуникационен бизнес. Комбинацията между "Верайзън" и MCI е поредната от серията такива в САЩ, започнали през октомври миналата година, общата стойност на които достигна $100 млрд., отбелязват медиите отвъд Океана.
Преди SBC да се съгласи да купи AT&T, "Сингулар" плати $41.3 млрд. за мобилния оператор на бившия монополист - "AT&T Уайърлес", а пък "Спринт" (Sprint) отправи оферта за $35 млрд. за "Некстел Къмюникейшънс" (Nextel Communications).