Производители се насочват към евтините телефони

Производители се насочват към евтините телефони

"Моторола" пуска модел за 40 долара Мобилната индустрия е изправена пред поредното предизвикателство след като стана ясно, че американският производител на телефони - "Моторола" ще предложи нов евтин телефон -С117, който ще бъде предназначен за пазарите от развиващите се страни, предава Ройтерс.

Едновременно с това "Майкрософт" обяви, че заедно със сингапурската компания "Флекстроникс" ще произвеждат евтини "умни" мобилни телефони, които ще работят с операционна система на софтуерния гигант. Новината предизвика доста смесени чувства в сектора и сериозни притеснения у някои производителите на мобилни телефони, които и без това през последната една година бяха подложени доста изпитания, борейки се с ожесточената конкуренция, ценова война и спад на финансовите си резултати. Клетъчните телефони на "Моторола", чиято цена ще бъде под 40 долара се очаква да придобият изключителна популярност в регионите, където близо 3 млрд. потенциални абонати не могат да си позволят подобна покупка.

Те ще излязат на пазара през април, а до септември се очаква да бъдат продадени над 6 млн. броя.

До сега най-евтините телефони струваха не по-малко от 50 долара, които бяха в ограничени обеми и обикновенно от стари модели. За реализирането на пилотния проект на "Моторола", осъществен посредством обединението на мобилните оператори - GSM Association (GSMА), участваха още австрийските "Сингтел" (Singtel) и "Смарт" (Smart), норвежката "Теленор" (Telenor) и финландската "Глоуб" (Globe). Близо 80 на сто от населението на земята могат да използват мобилните връзки, но едва 25% могат да си позволят да притежават клетъчни телефони, казват от GSMА.

Произвежданите от "Майкрософт" и сингапурската компания апарати пък ще имат характеристики на "елегантните" телефони, но на цената на повечето днешни стандартни мобилни телефони.

Най-голямата компютърна компания в света започна да произвежда софтуер за мобилни телефони преди пет години, но имаше проблеми с лидера "Нокиа", която използва софтуера "Симбиън" като операционна система за своите телефони от този клас. Оттогава "Майкрософт" е дала разрешение за използване на нейния софтуер за мобилни телефони на над 40 производители, повечето от които - азиатски фирми.

Сред тях са и "Моторола" и "Самсунг". Досега "Моторола" не обръщаше внимание на тази пазарна ниша и както повечето си съперници залагаше на иновациите. Евтиния телефон за развиващите се пазари ще открехне нова ценова ниша, към която се очаква да се присъединят все повече компании.