"Майкрософт" пуска интернет браузър с повишена защита

"Майкрософт" пуска интернет браузър с повишена защита

Американският софтуерен гигант "Майкрософт" ще пусне на пазара през лятото нова, седма версия на интернет браузъра си IE 7, която е част от стратегията на компанията за инвестиции в технологии за сигурността.

Това стана ясно по време на годишната компютърна конференция в Сан Франциско тази седмица.

Последната версия на продукта излезе преди четири години, поради което компанията на Бил Гейтс беше подложена на остри критики относно сигурността на своите продукти. Едновременно с това до края на годината "Майкрософт" ще предложи безплатен антивирусен софтуер. Все още не е ясно обаче дали продуктът ще се предлага безплатно, или ще върви в комплект с други продукти на "Майкрософт".

Новата версия на популярния интернет браузър ще бъде със засилена защита, както и ще предлага на потребителите по-богати възможности за работа. IE 7 ще бъде вграден в новата следваща операционна система на "Майкрософт" - "Лонгхорн", която се очаква да излезе на пазара през 2006 г.

С подобрените характеристики на IE 7 "Майкрософт" се надява да увеличи преднината си с алтернативните браузъри на по-малките си конкуренти като "Модзила" и "Опера", които стават все по-популярни. Такъв е и "Файърфокс", който беше разработен от група програмисти през 90-те години. "Файърфокс" (Firefox) беше първата конкуренция на майкрософтския продукт, докато американският гигант не закупи "Нетскейп Навигейтър" (Netscape Navigator) и превърна експлорър на "Майкрософт" в най-използвания браузър в интернет пространството.

Към януари броят на използващите интернет експлоръра на "Майкрософт" в САЩ са били 90.3 на сто от всички потребители на виртуалното пространство. В средата на 2004 г. обаче тази цифра е 95.5%.

Сигурността е най-големият проблем в интернет пространството, каза Гейтс на конференцията в Сан Франциско. Годишно "Майкрософт" отделя над една трета от печалбата си, или около 2 млрд. долара в разработване на антивирусни продукти. Като част от тази инициатива Бил Гейтс инвестира доста в закупуване на по-малки компании, производителки на антивирусен софтуер.

Новата антивирусна програма се очаква да се превърне в сериозна конкуренция на продуктите на "Симантек" (Symantec) и "МакАфи" (McAfee), които се възползваха от бездействието на "Майкрософт" в тази област.

Агресивната политика на американската компания за по-голяма сигурност на своите продукти излезе малко след като софтуерният гигант представи пълната версия на собствената си интернет търсачка.

“Майкрософт” има амбицията да изгради продукта си като реален конкурент на световноизвестната “Гугъл”. За целта компанията обещава да подновява базата данни в своята търсачка на всеки два дни, което е по-често от останалите. Търсачката на американския гигант има опция за директни отговори на зададени въпроси, а не препраща към други страници.