България може да печели 100 млн. долара годишно от конгресен туризъм
Джоузеф Халбхер смята, че страната вече предлага добри условия за конгресен туризъм и особено София, в която има големи хотели, международно летище, удобен транспорт и комуникации. Той вижда София, Пловдив и Варна като места за развитие на конгресния туризъм. За целта обаче трябва да има евтини авиопревозвачи, които да оперират до тях от Западна и Централна Европа. Халбхер посочи, че могат да бъдат привлечени "Райън ер" от Великобритания и "Ер Берлин" от Германия.
Той препоръчва да се прави директен маркетинг за популяризирането на България като дестинация за конгресен туризъм в Европа и САЩ. Най-важните пазари в това отношение са Швеция, Германия, САЩ, Япония и Великобритания. Необходимо е да има участия на страната в международни изложения и борси, които са специалзирани в конгресния туризъм. Също така реклама и публикации в международната преса и телевизии като Си Ен Ен, "Дойче веле", "Евронюз" и др. Според Халбхер рекламата трябва да бъде много силна и по интернет. По думите му интернет може да бъде клиент №1 за конгресния туризъм. Информацията в уеб страниците обаче е добре да бъде на правилен английски език с точна граматика и без грешки.
Росен Поцков, ПР мениджър в "Марк комюникейшънс", обяви, че предизвикателствата за конгресния туризъм в България са имиджът на дестинацията за масов туризъм, подценена инфраструктура и недостиг на специализирани кадри. Сравнителните предимства са изградената база, природната среда, биоразнообразието, културно-историческото наследство и човешкият потенциал. Една от най-важните инициативи е създаването на "най-добри практики" за конгресната индустрия - организатори на събития и доставчици на услуги (подизпълнители). Това могат да бъдат конгресни бюра, туроператори. Според Поцков за целта трябва да бъде извършен преглед на местата за събития, хотели, транспортни средства, подизпълнители, местна управа. Необходимо е създаването на база данни с доставчици на услуги, щадящи околната среда (енергийна ефективност, водни ресурси, управление на отпадъците). Да се подпомагат организаторите на събития при избор на подизпълнители. Освен това да се прави препоръка на хотели и места за събития с адекватни практики. Трябва да има карти на пешеходни маршрути и паркове, включително предлагане на турове извън основната програма на събитието.