"Боинг" печели поръчка след поръчка
В същото време, когато "Еърбъс" подготви първия полет на дългоочкавания нов самолет А380, американският гигант засенчи радостта му, като получи поръчки за доставка на 35 самолети от "Ер Индия" и 32 от "Ер Канада", пише "Уошингтън поуст". След няколкото години на спад на поръчките, "Боинг" най-после даде знак за съживяване на операциите, с което засили съревнованието с вечния си съперник "Еърбъс".
Първият полет на А380, който стана факт вчера, целеше да острани монопола на американския си съперник "Боинг 747". Поръчката на индийските авиолинии, която включва 20 самолета от новата серия 787 "Дриймлайнър", който е поредното оръжие на компанията във войната й с "Еърбъс", възлиза на 5.8 млрд. долара, допълва Ройтерс. Сделката, която все още чака одобрението на правителството, включва и опцията за поръчката на още 15 самолети.
Новината дойде малко след като "Еър Канада", която един от ключовите за "Еърбъс" клиенти, направи поръчка за 6 млрд. долара. Едновременно с това "Боинг" има заявка от корейските авиолинии за 10 самолета, както в същото време води и преговори с "Нортуест Еърлайнс" (Northwest Airlines).
Въпреки, че това надхвърля и най-оптимистичните прогнози на "Боинг", компанията ще бъде изправена пред сериозния проблем с тяхната доставка, тъй като и двете поръчки бяха доста неочаквани.
Само за последната една седмица американският гигант получи повече поръчки от цялата 2004 г., която беше изключително слаба за "Боинг".
Съревнованието между "Еърбъс" и "Боинг" набра по-голяма сила през последните няколко години, след като европейският производител на авиационна техника рязко скъси дистанцията си с "Боинг". "Еърбъс", който получава помощи от редица европейски страни, измести "Боинг" от лидерската позиция през 2003 г. Двете компании обаче все още страдат от кризата във въздушния скетор, който още близже рани след атентатите на 11 и опостушителното цунами в края на миналата година.
До този момент "Боинг" има общо 217 поръчки за новия "Дриймлайнър", като прогнозите на компанията са продажбите му да надминат тези на предния модел 777. По всичко личи, че новият самолет ще даде очаквания резултат за американския гигант. Освен, че доставките до 2009 г. са запълнени, тези за 2010 са почти на 100% запазени. Очакванията са същото да се случи и с поръчките за 2011 и 2012 година. Едновремнно с новината за двете мащабни поръчки, "Боинг" обяви финансовите си резултати за последното тримесечие.
За периода компанията регистрира спад на печалбата от 14 на сто, в резултат на високите разходи за пенсии и коменсации на своите служители. В същото време продажбите за периода са се покачили с 1% до 12.99 млрд. долара.