Yahoo пуска по-евтина услуга за музика по интернет
Първоначално цената на новата услуга "Яху мюзик ънлимитид" (Yahoo Music Unlimited) ще бъде около 60 долара за годишен абонамент и 6.99 долара за месечен. Това е поредната стъпка на Yahoo в борбата му с най-големия съперник "Епъл" и неговия продукт i'Tunes.
Услугата, която стана достъпна от 11 май, ще позволи на потребителите да слушат музика от специално подбран каталог, да качват избрани парчета на преносими носители, както и да ги препращат на други посредством Yahoo Messenger. Освен това клиентите ще могат да закупуват музикални парчета, които текат по-най слушаните интернет радиа, както и да ползват техния абонамент.
В момента подобни услуги предлагат "Напстър" (Napster) и "Рапсоди" (Rhapsody). Те дават възможност за неограничено сваляне на любимите песни за 9.99 долара на месец. И двете услуги обаче изискват допълнително заплащане от около 15 долара месечно, ако потребителите искат да използват допълнителни услуги.
Според генералния мениджър на Yahoo, отговарящ за музикалните операции на компанията, Дейв Голдбърг по-евтината услуга не само ще подложи на ценови натиск нейните конкуренти, но в същото време ще стимулира потребителите да не копират пиратските продукти. "Яху мюзик ънлимитид" ще стимулира музикалния бизнес на Yahoo.
В момента едва 2 на сто от приходите на американския гигант се падат на него. На въпроса ще носи ли печалба евтината услуга Голдбърг отговори положително, но не изключи възможността за по-нататъшно увеличение на цените.
Новината дойде по-малко от месец след като Yahoo обяви, че приходите от онлайн реклама са се удвоили през първото тримесечие на годината в сравнение със същия период на 2004 г. Нетната печалба на Yahoo за периода достигна до 205 млн. долара.
-----------------------------
Японският технологичен гигант "Тошиба" обяви, че е разработил нов DVD формат HD-DVD, който ще е с 50% по-голям капацитет от сегашните, предаде Ройтерс.
Според "Тошиба" новият диск ще може да записва филм с високо качество цели 12 часа.
Новата разработка на японското дружество идва няколко седмици след като "Тошиба" обяви, че съвместно със "Сони" обмислят съвместен проект, който да разработи технологии за създаването на унифициран DVD формат от ново поколение.
В момента "Сони" и "Тошиба" оглавяват двете основни воюващи групи на пазара на DVD плеъри и рекордери, оценяван на десетки милиарди долари годишно. Зад технологията на Blu-ray стоят "Сони", "Филипс", "Дел", "Хюлет - Пакард", "Епъл", а зад конкурентната HD DVD - "Тошиба", "Саньо", NEC. Макар и съперници, двата формата залагат на една и съща базова технология - синия лазер.
Според някои HD-DVD има по-голямо предимство заради по-малките производствени разходи, по-лесното му производство и високото му качество.