"Перно" остава единствен претендент за "Алайд Домек"
Конкурентната оферта достигна 11.6 млрд. евро, преди да бъде отменена. Според изявление на "Констелейшън" по-задълбочен анализ на придобиването не е показал достатъчно добър потенциал за печалби. Плановете на дружеството обаче не изключват бъдещи придобивания на производства на спиртни напитки, които да задоволят растящото търсене в САЩ, където е и най-големият на света пазар за твърд алкохол. Групата планираше кешово плащане, като получи подкрепата на няколко големи американски банки.
В началото на годината експертите очакваха бизнес война сред алкохолните компании за стратегическото придобиване. Мащабното производство става все по-ключово за алкохолната индустрия, като "Алайд Домек" е привлекателна като притежател на 9 от 100-те най-големи световни марки. Според наблюдатели на индустрията дружеството е последният крупен играч в индустрията, чието придобиване ще завърши процеса на консолидация.
Закупуването ще е рекордно по размер за индустрията от 1997 г. насам, когато сливането на "Метрополитан" (Metropolitan) и "Гинес" (Guiness) създаде най-голямата компания за спиртни напитки в света "Диаджео" (Diageo). След приключването на сделката "Перно" ще бъде алкохолният лидер извън САЩ, отбелязват анализаторите. На американския пазар френският производител ще спечели допълнителен пазарен дял от 14.7 млрд. долара.
От придобиването се отказа и крупната британска алкохолна компания "Диаджео". Тя се споразумя с "Перно" за възможността за закупуване на австралийската винарска изба на "Алайд", както и на известната марка уиски "Бушмилс". По предварителна уговорка придобиването на австралийската серия вина "Монтана" зависеше от успеха на "Перно" като купувач на "Алайд". Ходът имаше за цел да убеди "Диаджео" да отстъпи от борбата за "Алайд". Експерти смятат, че споразумението с "Диаджео" и премахването й като съперник е нанесло непоправим удар на другите претенденти по сделката.
След отказването на "Констелейшън" сделката може да приключи до края на юли. Според предвидените условия "Перно" ще получи най-голямата част от продуктовото портфолио на "Алайд", като в пакета се включва марката скоч "Балантайн" и ликьорите "Калуа". Партньорът на "Перно" - "Форчън брандс" (Fortune Brands), ще управлява марката "Джим Бийм". Очаква се рестрантьорският бизнес на "Алайд", към който спада и веригата "Дънкин донътс" (Dunkin Donuts), да бъде разпродаден.
Антимонополната комисия към ЕС ще одобри сделката на 24 юни, като по-късно ще дойде одобрението на американската комисия по търговия и на антитръстовите организации. Акционерите на "Алайд" ще трябва да одобрят сливането на общото си годишно събрание на 4 юли.