"Аксел Шпрингер" финализира сделката за Pro 7

"Аксел Шпрингер" финализира сделката за Pro 7

Германската издателска къща "Аксел Шпрингер" (Alex Springer) обяви официално придобиването на най-голямата германска телевизионна група Pro 7, съобщи германското издание на в. "Файненшъл таймс". Според източници, близко до сделката, "Шпрингер" ще придобие контрол над всички права на глас в компанията и ще изкупи останалите акции до есента. В дългосрочен план двете компании може да осъществят пълно сливане, очакват експерти. "Шпрингер" вече притежава 12 на сто от компанията.

Различните оценки на изкупуването варират между 20 и 23 евро за акция, като така покупката се оценява общо над 2 млрд. евро. Агенция Франс прес съобщи за сума от 2.47 млрд. евро.

Според условията холдингът Pro 7 ще получи в брой 23 евро за обикновените си акции и 14.10 евро за акциите без право на глас. Медийната компания ще получи още 820 хил. акции на издателството "Шпрингер" на стойност 75 млн. евро. След покупката делът на "Аксел Шпрингер" ще нарасне до 62.5 процента. Очаква се печатната група да отправи публично предложение към миноритарните акционери на Pro 7.

Тъй като новосъздадената група ще стане директен конкурент на медийния конгломерат "Бертелсман" (Bertelsmann), анализаторите не очакват особени проблеми със задължителните антитръстови разследвания на сделката.

В момента Pro 7 е собственост на група американски инвеститори. От борда на компанията обявиха, че при предложените условия са съгласни със сливането на двете компании. Сделката ще донесе минимална печалба на лидера на американския консорциум Хаим Шабан, който купи медийната компания на тройна цена преди две години от фалиралата група "Кирш" (Kirch). Анализаторите предвиждат успех за групата, която ще комбинира предлагането на успешния таблоид "Билд" с високия рейтинг на Pro 7. "Шпрингер" за пръв път настъпва в телевизионния бизнес, отбелязват медиите.

Миналата година издателската група направи неуспешен опит за навлизане на британския пазар чрез придобиване на "Телеграф груп".