"Джапан тобако" поглежда към китайския пазар

"Джапан тобако" поглежда към китайския пазар

Японската тютюнева компания "Джапан тобако" (Japan Tobacco)поиска от Китай да отвори пазара си за тютюневи изделия за международни конкуренти, съобщи в. "Файненшъл таймс". Китайският пазар е първи по потребление на тези продукти, но отварянето на пазара става с прекалено бавни темпове, обявиха от японската компания.

Третото по големина тютюнево дружество в света поиска либерализацията на сектора да стане възможно в най-кратък срок. Същевременно от китайския тютюнев монопол обявиха, че не планират съвместни предприятия с чуждестранни компании в близко време.

Проникването на китайския пазар е важно за оцеляването на "Джапан тобако", тъй като клиентите й в Япония намаляват. Делът на продажбите на "Джапан тобако" в страната е ограничен до 66 процента след спирането на споразумението за лицензионна продажба на марката "Марлборо".

Причини за спада в търсенето са и новите правила за реклама на цигари в страната, отрицателният прираст на населението и популяризирането на идеята за здравословен живот.

Продажбите на цигари в Китай обаче отбелязват значително увеличение през 2004 г. до 58 млрд. долара. По последни преценки в страната има 320 млн. пушачи.

От "Джапан тобако" обявиха, че международното развитие е един от бъдещите източници на значителни приходи, като са възможни придобивания на чуждестранни компании в пазари с обещаващи прогнози за растеж. Последното голямо придобиване за японската група беше през 1999 г., когато "Джапан тобако" купи международните активи на RJR International.