"Джапан тобако" поглежда към китайския пазар
Третото по големина тютюнево дружество в света поиска либерализацията на сектора да стане възможно в най-кратък срок. Същевременно от китайския тютюнев монопол обявиха, че не планират съвместни предприятия с чуждестранни компании в близко време.
Проникването на китайския пазар е важно за оцеляването на "Джапан тобако", тъй като клиентите й в Япония намаляват. Делът на продажбите на "Джапан тобако" в страната е ограничен до 66 процента след спирането на споразумението за лицензионна продажба на марката "Марлборо".
Причини за спада в търсенето са и новите правила за реклама на цигари в страната, отрицателният прираст на населението и популяризирането на идеята за здравословен живот.
Продажбите на цигари в Китай обаче отбелязват значително увеличение през 2004 г. до 58 млрд. долара. По последни преценки в страната има 320 млн. пушачи.
От "Джапан тобако" обявиха, че международното развитие е един от бъдещите източници на значителни приходи, като са възможни придобивания на чуждестранни компании в пазари с обещаващи прогнози за растеж. Последното голямо придобиване за японската група беше през 1999 г., когато "Джапан тобако" купи международните активи на RJR International.