Консултанти: Клъстърите са бъдещото на шивашката индустрия
Повечето български производители са малки и средни фирми и не могат да реализират т.нар. икономии от мащаба на дейността. Това поставя въпроса за начините за оптимизиране на доставките, логистиката и транспорта.
Една от възможностите е създаването на клъстъри, които ще превърнат малките фирми в една голяма компания. По този начин дребните български производители ще получат и ползват преимуществата на голямата фирма, каза още Джавери.
"Българските производители и техните доставчици и клиенти са изключително тясно обвързани. Те образуват верига и тази верига е толкова конкурентоспособна, колкото е конкурентоспособно най-слабото й звено", каза също американският експерт.
"Разработваме проект за хоризонтален шивашки клъстър отдавна. Поканихме "Директ римарк" да направи анализ, тъй като искахме верността на идеите ни да бъде потвърдена от авторитетни и независими експерти", коментира директорът на Бизнес центъра в Русе Катя Горанова. Клиенти на "Директ римарк" са корпорации като Nike, Esprit, Sears, Nine West, J.R.Riggings и други. Джавери е работил като консултант в Китай, Индонезия, Никарагуа и САЩ.