БНТ ще смени доставчика си на пийпълметрични данни

БНТ ще смени доставчика си на пийпълметрични данни

Българската национална телевизия ще подпише договори с две фирми за предоставяне на пийпълметрични данни - "ГФК България - Институт за маркетингови изследвания" ЕООД и "Фесел ГФК" ООД - Австрия. По този начин консорциумът от двете компании, които участваха с общо предложение в конкурса на държавната телевизия за доставка на рейтингови данни, се превръща в реален конкурент на "ТВ план ТНС". До момента "ТВ план" беше единственият доставчик на данни за гледаемостта на тв каналите, а фирмата често бе обвинявана, че предоставяните от нея данни обслужват интересите на Би Ти Ви. 

ГФК са предпочетени заради по-изгодната цена и защото предложението им съответства изцяло на заложените от телевизията изисквания за типа изследвания, покритието на извадката, изискванията за рекламния мониторинг, поддържане представителността на извадката, изисквания към електронната база данни и софтуера за обработка на информацията, се посочва в съобщението на държавната телевизия.

Със спечелилите конкурса фирми ще бъде сключен договор под условие и той ще влезе в сила, когато са готови да предоставят окончателни системни рейтингови данни и мониторинг на телевизионна реклама, при напълно инсталирана и действаща пийпълметрична система. От БНТ съобщиха още, че ГФК предлага да изгради такава система до една година, а през това време ще продължат да купуват данни от "ТВ план ТНС".

"Не знам защо от БНТ прецениха, че е по-добре да закупят на практика несъществуващ продукт. Системата на ГФК все още е в процес на изграждане и никой не знае кога точно ще тръгне", коментира за "Дневник" изпълнителният директор на "ТВ план" Мила Николова. "Не очаквам решението на БНТ да накара и други тв канали да ни сменят като доставчик на пийпълметрични данни", допълни тя. Точно на противоположното мнение е Светослав Славов, изпълнителен директор на ГФК. "Радва ме, но не ме учудва, че БНТ избраха нас, защото системата на ГФК е най-добрата в Европа", каза той. По думите на Славов в момента ГФК водят преговори и с други телевизии и рекламни агенции, проявяващи интерес към тяхното предложение за доставка на пийпълметрични данни.