Тв рекламата е привлякла 23 млн. лв. през септември

Тв рекламата е привлякла 23 млн. лв. през септември

Най-големият световен рекламодател - "Проктър енд гембъл" (Procter and Gamble), е на първо място по инвестиции в телевизионна реклама в България през септември с вложените близо 2 млн. лв. (по данни на агенция "Маркет линкс"*). Това се случва месец след като в. "Уолстрийт джърнал" обяви, че е взето решение на глобално ниво посланията на известната марка да не достигат до потребителите чрез телевизионна реклама. Решението на "Проктър енд гембъл" тогава беше коментирано от експерти като показател за новите тенденции за оказване на въздействие върху потребителите, което ще доведе до спад на приходите от реклама в тв каналите.

В България обаче телевизионната реклама продължава възходящия си тренд и през септември, през който компаниите са инвестирали общо 23.146 млн. лв., сочи мониторингът на "Маркет линкс". При съпоставянето на двата месеци за 2004 и 2005 г. се вижда, че бюджетите нарастват с 23%, т.е. продължава тенденцията от началото на 2005 г. на увеличение на инвестициите в реклама в наблюдаваните осем тв канала (Канал 1, Би Ти Ви, "Нова телевизия", "М сат", "Европа", "Диема+", "Диема 2" и "Евроком").

Сравнението с летните месеци на тази година пък показва, че юли и септември са с приблизително сходни стойности. Това се дължи най-вече на факта, че реално до затишие в тв рекламата през лятото не се стигна и приходите на каналите запазиха едни добри нива поради едновременното увеличение на броя на рекламите и промяна на тарифите на националните телевизии.

Категоричното лидерство на "Проктър енд гембъл", чиито инвестиции в реклама на малкия екран са близо 900 хил. лева повече в сравнение с втората в класацията компания "Нестле", най-вероятно е в основата на задържането на върха на козметичните продукти като най-рекламирана продуктова група. В тази група попадат и голяма част от продуктите на друга компания със запазено място сред водещите рекламодатели - "Юниливър". Така козметичните производители и вносители  оставят зад гърба си дори традиционно силните групи на телекомите и финансовите институции, които остават съответно на пето и седмо място в подреждането.

 

*Мониторингът на агенция "Маркет линкс" е върху осем тв канала (три ефирни и пет кабелни). Те са изготвени на базата на официалните тарифи на съответните тв канали, без да бъдат отчитани комисионите за рекламни агенции, медияшопове или рекламодатели, които купуват директно рекламно време, както и бартерните договори и отстъпките за обем.

 

Най-големи рекламодатели в телевизия през септември (в лв.)

        

 

Рекламодател реклама в лв.
1.    Проктър енд гембъл 1 929 376
2.    Нестле 1 046 644
3.    Кока-кола къмпани 922 190
4.    Хенкел 879 294
5.    Мобилтел 809 521
6.    Фикосота синтез (бойлери "Теси") 732 332
7.    Глобул 601 718
8.    Юниливър 573 574
9.    Риглийз 516 696
10.    Колгейт палмолив 514 785
11.    Крафт Якобс Сушард 437 185
12.    Данон 347 727
Общо 23 146 550 

Източник: Маркет линкс