"Нюз корпорейшън" иска да разшири дейността си
Според чуждестранни медия анализатори Източна Европа предлага много по-привлекателни възможности за инвестиции, отколкото зрелият медия пазар на Запад. Според тях след България Мърдок ще насочи усилията си към Украйна и Беларус.
Нарастващият интерес на "Нюз корпорейшън" към външната реклама е емблематичен за зачестилите опити на медия компаниите да ориентират дейността си към пазари, които все още имат потенциал да нарастват. "Нюз корпорейшън" притежават в България националната телевизия Би Ти Ви, както и агенцията за външна реклама "Болкан нюз аутдор". Наскоро управляващият директор на Би Ти Ви Вики Политова обяви, че до няколко месеца "Болкан нюз корпорейшън" ще има свое радио в България.
Българският медия пазар беше белязан от сериозно раздвижване тази година, предизвикано от пускането на нови тв канали и промяна собствеността на съществуващите. Съвсем наскоро американската медийна компания "Еммис комюникейшънс корпорейшън" придоби 66.5% от акциите на радиогрупата FM+, а британската медия компания "Ъпейс медиа" (Apace Media) купи 66% от "Телевизия ММ" ООД.