Нови дилъри поемат продажбите на "Рено", "Нисан" и "Дачия"

Нови дилъри поемат продажбите на "Рено", "Нисан" и "Дачия"

Нови дилъри поемат продажбите на автомобилите "Рено", "Нисан" и "Дачия" у нас, съобщи във вторник изпълнителният директор на "Рено Нисан България" Лорен Бернард. Френско-японският консорциум променя политиката си у нас и вече ще има свой филиал, който ще подбира и координира работата на отделните дилъри. По подобна схема от години в България работи гигантът "Дженерал мотърс", а преди броени дни стана ясно, че така ще процедират и представителите на "Субару".

Досега трите марки на алианса "Рено Нисан" се продаваха от официални вносители. "Промобил" търгуваше с "Рено" и "Дачия", а "Нисан София" и "Ес транс" (Русе) - с японските автомобили. "Рено Нисан България" обаче е 100% собственост на "Рено" АД, а промяната на стратегията беше обяснена с желанието за по-активно участие на бързо развиващия се автомобилен пазар у нас. "Шапката" на дилърите у нас ще има за задача да стимулира търговската дейност, да разработва и реализира маркетингови стратегии за трите марки, да избере своите партньори в страната и да управлява дилърската мрежа.

На въпрос на "Дневник" Лорен Бернард отговори, че новата маркетинговата стратегия на трите марки у нас все още не е избистрена, но ще се наблегне на имиджова реклама, изгодни лизингови схеми, близост до клиентите и подобряване на следпродажбеното обслужване. Досегашните клиенти на дилърите на "Рено", "Дачия" и "Нисан" няма да бъдат засегнати от промяната, категоричен беше Бернард. С "Промобил" е бил подписан договор за сервизно обслужване на колите от гамата на "Рено", включително и на намиращите се в гаранция автомобили. Досегашните търговци на "Нисан" - "Нисан-София" и "Ес транс", пък са сред първите вече одобрени дистрибутори на японската марка и "Рено". Сбъдна се и прогнозата на "Дневник", че свързана с вносителя на "Мерцедес", "Крайслер" и "Мицубиши" - "Балкан стар", компания ще един от дилърите на "Рено" и "Дачия".

Тази дейност се поема от "Ауто Франс 3000", който е собственост на групата Бетц, притежаваща и "Балкан стар".

Според Бернард в офиса на "Рено Нисан България" са получени много заявки за получаване статут на дилър от компании от цялата страна, но подборът ще е много внимателен.

Развитието на мрежата обаче ще е един от акцентите в стратегията на компанията, тъй като при стария дилър около 85% от сделките са се сключвали в София.

Плановете на филиала на френско-японския алианс у нас са през следващата година да бъдат продадени по 2500 автомобила "Рено" и "Дачия" и около 600 нисана, а пазарният дял да е около 15%. Сега той е към 8.5 на сто, а за десетмесечието са продадени 1870 рена, 358 нисана и едва шест дачии. Големи надежди се възлагат на хитовия в Югоизточна Европа модел на румънския автомобилопроизводител "Логан", който се очаква да дебютира у нас в началото на следващата година. Колата, тръгнала в началото като проект за 5000 евро, малко се оскъпи в хода на производството, но пак вероятно ще бъде най-евтината на българския пазар. От "Рено Нисан България" обаче не се ангажираха да посочат цена на базовата версия у нас, тъй като до момента от конвейера в румънския град Питиещи не е слязъл нито един базов модел заради търсенето на коли с повече екстри.