"Диел" прави верига магазини за спортни стоки
Първият "Спортисимо" се намира в центъра на София, на бул. "Стамболийски". Общата му площ е около 500 кв.м.
Главинов съобщи още, че в "Спортисимо" за пръв път официално ще бъде представена и спортната италианска марка Colmar, която е от по-висок ценови сегмент.
Целта на инвеститорите е да развиват идеята за създаването на специализирани търговски обекти за спортни стоки. Компанията се е насочила както към големите градове, така и към зимните курорти. Собственикът на "Диел" съобщи, че в момента се строи търговски център "Спортисимо" на Боровец и е планирано да има такъв и в Банско. Също така вече е купен парцел и за втори обект в София.
Това е първият случай, когато български производител на спортни стоки инвестира в търговски център, в който ще се продават и продукти на други компании. През миналата година обаче беше открит първият подобен обект на представителите на "Росиньол" за България - "Бултрейд". Спортният комплекс SlS (Sport Life Style) разполага с 2 хил. кв.м търговска площ и се намира на бул. "Черни връх". В него се продават около 15 спортни чужди марки, сред които са Oscar, Oxbow, Fila, Thorlo, Uvex и др.
"Диел" е създадена през 1992 г. и в момента това е един от най-големите български производители за спортни стоки и екипировка. Компанията реализира продукцията си на българския и чуждия пазар. Компанията присъства на пазара във Франция, Чехия, Унгария и др. Около 80 на сто от продукцията е предназначена за износ.
----------------------
До средата на декември в магазините на търговската верига "Метро" се провежда специализирано изложение на стоки и екипировка за зимните спортове - ски, обувки, щеки, сноубордове, якета, грейки, ръкавици и т.н. Асортиментът включва марките Head, Atomic, Rucanor, Active, Diamonde и др.
От две-три години на пазара на ски оборудване и екипировка вече се забелязва тенденцията да се купуват стоки на по-висока цена, която гарантира и по-добро качество. Ако допреди няколко зими основните продажби бяха на стоки втора употреба, в момента техният дял е намалял. За това свидетелства и засилващата се конкуренция между компаниите на пазара и отварянето на нови търговски центрове, в които се продават екипите за ски.
Миналата зима компаниите отчетоха над 10 на сто ръст на продажбите. Сред по-популярните марки на българския пазар са ските "Соломон" (Solomon), "Фишер" (Fisher), "Росиньол" (Rossignol), "Хед" (Head), "Ка 2" (K2) и др. Между 20 и 25 на сто пък беше увеличението в производството на фабриката за ски и сноуборд в Чепеларе "Орион ски" за 2004 г.