Повишава се търсенето на потребителска електроника

Повишава се търсенето на потребителска електроника

Празничният сезон ще предизвика скок в търсенето на потребителска електроника, показва проучване на индустрията, цитирано от в. "Файненшъл таймс". Покупките на музикални плеъри и плоски монитори са сред приоритетите на купувачите, като общият скок на продажбите ще достигне 9 на сто. По данни на IBM пък 55 на сто от потребителите в САЩ са отделили част от сумите за коледно пазаруване за електронни устройства. От тях повече от половината ще похарчат над 500 долара за най-популярните електронни продукти.

Музикалните устройства с МР3 формат надминаха по популярност като подаръци дигиталните фотоапарати, които отбелязаха силни продажби в края на 2004 г. От началото на годината приходите от водещия плеър iPod на "Епъл" са се увеличили със 105%, отбелязват пазарните специалисти. В момента общият интерес към портативни музикални устройства се е повишил до 28%.

Все повече купувачи търсят комбинирани електронни устройства като мобилни телефони, които разполагат с камера и MP3 плеър. Около 60 на сто от запитаните потребители са посочили предпочитанията си към този вид продукти.

Производителите обаче ще продължат да страдат от понижената доходност на все по-достъпната електроника, обявиха представители на големите технологични компании. Средната доходност а сектора е едва около 3 процента. От IBM обявиха, че ниските печалби карат много от производителите да търсят нови пазари и да променят бизнес модела си, като се ориентират към предлагане на сервизни услуги за клиентите си.