"Майкрософт" и МTV ще продават музика в интернет
Услугата за зареждане на музикални файлове се нарича URGE и ще бъде включена като добавка към стандартния софтуер "Уиндоус медиа плеър" и ще предлага над 2 млн. музикални файла.
В момента "Уиндоуд медиа плеър" предлага връзки към няколко други интернет магазина като Music Now и Napster. "Майкрософт" освен това продава музикални файлове в интернет портала си MSN. От URGE потребителите ще могат да зареждат и видеоклипове и телевизионни програми.
От MTV не посочиха средната цена за един музикален файл, но обявиха, че потребителите ще плащат различни цени в зависимост от популярността на музиката.
Съществуващите в момента музикални магазини продават отделните файлове за около 99 цента, а абонаментните програми са между 5 и 15 долара за месец.
Услугата на "Майкрософт" и MTV няма да е съвместима с компютрите на "Епъл" или популярния МР3 плеър iPod. Според наблюдателите на пазара за дигитална музика това решение представлява потенциален проблем за бизнеса.
Възможно е клиентите, които се интересуват от музиката на MTV, да са и най-големите любители на iPod, заявяват те. В момента с популярното устройство "Епъл" има пазарен дял от около 75 на сто в продажбите на музика в интернет, а 80 на сто от легалната музика в световната мрежа се купува от магазина iTunes. Има известна възможност музикалният магазин на MTV да привлече интереса към другите МР3 плеъри на пазара. Въпреки това анализаторите посочват, че по-скоро популярността на iPod предизвика успеха на електронния магазин iTunes, а не обратното.
MTV залага на търговската си марка с цел привличане на клиенти. MTV Нетуъркс" освен това предлага телевизионни програми чрез широколентов интернет достъп.
"Майкрософт" пък много пъти доказва способността си да навлезе на вече пренаситени пазари - интернет браузърът "Експлорер" измести "Нетскейп", а новата игрова конзола XBox вече има добри позиции въпреки закъснението пред конкурентните "Нинтендо" и "Сони".