"Тайм Уорнър" може да бъде разделена на четири

"Тайм Уорнър" може да бъде разделена на четири

Един от лидерите в медийната индустрия в света - американската "Тайм Уорнър" (Time Warner), трябва да бъде разделен на четири части, заяви инвестиционната банка "Лазард" (Lazard), предаде агенция "Дау Джоунс". Предписанията на "Лазард" е подразделението на "Тайм Уорнър" - "Америкън онлайн", както и издателският и кабелният бизнес на дружеството да бъдат отделени в самостоятелни дружества. Според инвестиционната банка това се налага, тъй като стойността на "Тайм Уорнър" е подценена с поне 40 млрд. долара. "Тайм Уорнър" е идеалният пример за компания, чиято цена значително надвишава тази на акциите й, заяви пред репортери източник от банката.

Инвестиционната компания беше наета от милиардера Карл Икан, който освен това е и акционер в "Тайм Уорнър", да изготви стратегическа програма за развитие на компанията. От няколко години "Тайм Уорнър" е под силен натиск от акционера си финансист да преструктурира операциите си, като се раздели с част от бизнеса.

Според "Лазард" развитието на медийната компания е възпрепятствано от липсата на дългосрочна стратегия в период на силно активизиране в сектора. "Тайм Уорнър" подцени финансовия пазар, като насочи усилията си върху намаляване на дълговете си в период, когато можеха да се възползват от атрактивните нива на дългосрочните лихви и ликвидността на пазара, посочиха още от "Лазард".

Най-голяма критика получи интернет бизнесът на медийната компания - АОL. Според инвестиционната банка "Тайм Уорнър" е допуснал серия от грешки по отношение на подразделението си.

Една от най-горещите препоръки на "Лазард" и Икан са за увеличаване на програмата за обратно изкупуване на акции до 20 млрд. долара срещу сегашните 5 млрд. долара.

Разделянето на бизнеса на медийния гигант ще доведе до значителни ползи както във финансово отношение, така и в стратегическо. Заключенията на "Лазард" са направени след задълбочени изследвания на медийната компания в продължение на три месеца.

Пазарът обаче реагира доста негативно на новината, като книжата на "Тайм Уорнър" загубиха 21 цента от стойността си.

За да се справи със затрудненото си положение, преди няколко години "Тайм Уорнър" пое курс към нови закупувания на свои по-малки конкуренти. Това беше рязък завой в политиката на медийното дружество, но въпреки това нещата не потръгнаха. През 2004 г. дружеството кандидатства за "Метро Голдуин Майер", който обаче впоследствие беше спечелен от технологичния гигант "Сони". Малко по-късно "Тайм Уорнър" прояви интерес и към притежателя на правата за едни от най-популярните риалити телевизионни програми в света "Биг брадър" - "Ендемол холдингс", като компенсация за провала с "Метро Голдуин Майер". Успешна се оказа единствено сделката по придобиването на петия по големина кабелен тв оператор в САЩ - "Аделфия къмюникейшънс", за 18 млрд. долара, за който "Тайм Уорнър" участва заедно с "Комкаст".