Продажбите на "Кока-Кола" в България се увеличават със 17%
"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани", която е втората по големина
бутилираща компания за продажбата на продуктите с марката "Кока-Кола",
отчете финансовите си резултати за миналата година и обяви ръст на
нетната печалба от 22 на сто. Така нетната печалба на компанията за
2005 г. достигна 308 млн. евро. Данните за България показват, че
продажбите на "Кока-Кола ХБК" са се увеличили със 17 на сто.
През
миналата година компанията е продала в България 41.3 млн. единици. За
сравнение, през 2004 г. реализираните обеми са достигнали 35.3 млн., а
година по-рано - 35.6 млн. единици. За разлика от сегашните положителни
резултати през 2004 г. най-голямата компания за безалкохолни напитки на
българския пазар отчете 1% спад в продажбите.
България е част от
източноевропейския пазар, който в момента се развива изключително
бързо, предаде Ройтерс. Средният ръст за Източна Европа и Русия е 16 на
сто.
Увеличението на продажбите на компанията се свързва с някои
придобивания, които бяха направени през изминалата година. "Кока-Кола
ХБК" стана собственик на кипърската бутилираща компания "Ланитис"
(Lanitis) и на сръбските сокове "Фреш и ко" (Fresh&co).
Увеличението е и благодарение на новите продукти, които бяха лансирани
на пазара през 2005 г. Отчетено е и засиленото търсене на негазираните
продукти, които в момента са 28 на сто от общите продажби. За
сравнение, през 2004 г. соковете и водите са заемали 23% дял.
Бутилиращата компания си е поставила за цел да увеличи дела на
негазираните напитки до 35 на сто през тази година чрез някои нови
придобивания.
Тенденцията за развитие на компанията в страните от
Източна Европа съвпада с политиката на компанията и в България. През
миналата година "Кока-Кола ХБК" заедно с "Кока-Кола къмпани" станаха
собственици на компанията за бутилирана вода "Банкя". Също така през
миналата година компанията успя да наложи на българския пазар
натуралния сок с марката "Капи", който в момента е лидер в сегмента.