Компаниите продават вода в галони и за дома

След като галоните с бутилирана вода от 19 литра се наложиха на пазара
и станаха предпочитан продукт за големите предприятия и офиси, сега все
повече се продават галони за домашна консумация. Това показват новите
тенденции на пазара на бутилирана вода в България. Някои компании дори
започнаха да провеждат специални кампании, за да информират клиентите
как могат да си осигурят апарати за вода (диспенсери) и да получават
редовно от големите бутилки в дома.
Преимуществото на диспенсерите е, че едновременно от една и съща
бутилка може да се пие студена и гореща вода. Напоследък компаниите
пуснаха и модификация на тези апарати, чрез която водата може да излиза
и със стайна температура.
Наскоро бутилиращата компания "Горна баня", която бутилира вода с
едноименната марка, насочи вниманието си към потребителите в дома и им
предложи услуга, при която им осигурява диспенсери и редовно зареждане
с вода. Подобна услуга имат и другите големи компании за бутилиране на
вода. Досега водата в галони се потребяваше предимно от големите
администрации и индустриалните сгради, в които има много служители. За
изминалите години интересът към тази услуга от страна на потребителите
доказа, че това е едно отлично решение за корпоративни клиенти с
многоброен персонал да осигуряват вода на своите служители по един
евтин и ергономичен начин, обясниха от "Горна баня".
Потреблението на водата в галони расте непрекъснато, показва
информацията на Българската асоциация на производителите на
безалкохолни напитки. Ръстът за миналата година е близо 40 на сто в
сравнение с 2004 г. В обеми това е близо 60 млн. литра за 2005 г. За
сравнение - през 1998 г. водата в галони е била едва 1 млн. л Сред
производителите на този продукт са "Девин", "Горна баня", "Минерални
води Банкя", "Джи енд ви", които са производителите на трапезната вода
"Славина", и др.
През миналата година целият пазар на бутилирана вода бележи ръст над 21
на сто в сравнение с предходната година. Общото изпито количество вода
е над 507 млн. литра, което е с 90 млн. л повече от 2004 г. Според
данните на асоциацията бутилираните води успяха да изпреварят
газираните напитки, които досега бяха водещи по продажби.
Представителите на бранша очакват тенденцията за растеж на
потреблението на вода да се увеличи и през следващите години, а с това
ще се засилят и продажбите на вода с диспенсери.
---------------------
Гръцката бутилираща компания "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани"
придоби 70% от акциите на кипърския производител на сокове "Ланитис
брадърс" (Lanitis Bros), съобщи вчера Ройтерс. В публичен търг
"Кока-Кола ХБК" е придобила над 175 млн. от акциите на кипърското
дружество.
Още преди месец "Кока-Кола ХБК" съобщи, че иска да придобие цялата
компания за сокове. Предложената цена за акциите на "Лантис" е около 75
млн. евро. За сравнение - през миналата година "Кока-Кола ХБК",
заедно с "Кока-Кола къмпани" купиха българската компания за бутилиране
на вода "Банкя" за малко над 10 млн. евро.