Туристическият бранш търси варианти за консолидация

Туристическият бранш търси варианти за консолидация

На започналата в сряда туристическа борса "Ваканция и СПА експо 2006" в София са представени рекорден брой компании - 240. Организатор на събитието е "Прим експо"
На започналата в сряда туристическа борса "Ваканция и СПА експо 2006" в София са представени рекорден брой компании - 240. Организатор на събитието е "Прим експо"
Туристическият бранш трябва да се обедини в единна структура, за да защитава заедно интересите си. За това призоваха председателят на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) Донка Соколова и председателят на Българската туристическа камара Цветан Тончев по време на откритата в НДК в сряда туристическа борса "Ваканция и СПА експо 2006".
Според тях браншът трябва да се консолидира в камара, федерация или подобна структура. В момента всички неправителствени организации в сектора дърпат държавните институции на различни посоки и нямат единни действия, заяви Соколова. Отделно това прави и самият бизнес. В бранша има близо 20 сдружения, които претендират да са национално представени в своята област. Тончев обясни, че туризмът няма свои представители в парламента, които да лобират за неговото развитие.
Председателят на Българската организация по конгресен туризъм Поли Карастоянова лансира в началото на февруари идеята за учредяването на национален борд по туризъм. Тя беше подкрепена от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и асоциация SPA and Wellness tourism. Идеята обаче не срещна подкрепата на Цветан Тончев и Донка Соколова браншът да се обединен по такъв начин. Тя е заимствана от Европейския съюз и има за цел да консолидира интереса на неправителствените организации, общините и крупните инвеститори в отрасъла, които да бъдат пряк партньор на Държавната агенция по туризъм за определяне на приоритетите и провеждане на успешна политика в сектора. Миналата година туроператорите "Алфа тур" и "Алма холидейз" обявиха идея за създаването на нова асоциация на туристическите агенции в България. Тя трябваше да бъде алтернативна на съществуващата БАТА, но така и не се стигна до нейното реално действие.

Междувременно новият председател на Държавната агенция по туризъм Марио ал Джебури не се появи на най-голямото събитие в бранша - провеждащата се туристическа борса "Ваканция" в София. Никой от политиците също не уважи бизнеса. Това предизвика възмущението на всички заети в сектора. Марио ал Джебури е в неплатен отпуск и е в чужбина по лични дела, съобщиха от агенцията. Той беше назначен на поста само преди две седмици. Пресаташето на агенцията Диана Добрева обяви, че не е запозната с делата на шефа си и не потвърди за отпуската му. Тя също постоянно е в командировки в страната и чужбина. Самият Джебури не беше открит за коментар.