“Бизнес БГ-груп” иска да води “Кауфланд” в Добрич
Един от тримата кандидати не беше допуснат до участие в конкурса за закупуване терена на пароцентралата в Добрич, предназначен за изграждане на хипермаркет. Това е “Кауфланд България” EООД енд Ко заради непредставено съдебно решение за първоначална регистрация на дружеството, съобщи директорът на “Разпореждане с общинска собственост” в местното кметство Иван Иванов. По думите му липсващият документ е посочен като задължителен при кандидатстване. Офертите на останалите две фирми също с германско участие - “Бизнес БГ- груп” ЕООД и “ИММО България” ЕООД енд Ко, ще бъдат разгледани следващата седмица, уточни Иванов.
Управителят на “Бизнес БГ-груп” Емил Добрев заяви пред “Дневник”, че планира да доведе в Добрич германска верига и е възможно това да е “Кауфланд”. Двете дружества вече са завършили съвместно четири проекта на хипермаркети в Пловдив, Сливен, Русе и Плевен и работят заедно по други. “Кауфланд” са ни най-големите и най-важните клиенти, уточни Добрев. Представителите на “Кауфланд” заявиха, че интересът им към добруджанския град остава. По информация на Добрев намерението на “Бизнес БГ- груп” е да предложи нещо повече от един хипермаркет. Плановете му са в Добрич да бъде изграден шопинг център, включващ освен хипермаркет и търговски обекти и заведения за хранене върху над 10 хил. кв. м, както и паркинг за около 400 автомобила. Общата инвестиция ще надхвърли 10 млн. евро, а офертата им за терена от 21 дка в близост до местната автогара е 1 млн. евро. Предприемачът изчислява, че планираните от “Кауфланд” сто работни места ще бъдат удвоени. Предложената за общинския имот инвестиция на отпадналата от наддаването търговска верига “Кауфланд” е 13 млн. евро, а офертата им за парцела - 3 000 001 лв.
Общината в Добрич насрочи конкурса за имота след заявен инвеститорски интерес от представители на “Кауфланд” и определи начална цена от 1 597 710 лв. Според мнението на строителни експерти бъдещият собственик на замразения от повече от две десетилетия строеж на пароцентрала трябва да взриви съществуващите постройки.
В Добрич няма магазин на нито една от големите търговски вериги, въпреки че е заявен интерес от “Хит” за парцел на около 300 метра от терена на пароцентралата. Други по-малко популярни компании също искат да развиват бизнес в града, твърди Иванов. По думите му някои от големите вериги за хранителни стоки оглеждали и петна по около 5 дка в кварталите за сателити на основните си магазини.