България е в центъра на стратегията на "Практикер" за развитие
Германската верига за стоки за дома и строителството "Практикер"
поставя България и Румъния във фокуса на плановете си за развитие.
Компанията планира експанзия в Източна Европа, което е свързано с
нуждата от ремонти, строителство и обновяване на сградите в региона.
Това се казва в аналитичен материал на германския вестник
"Ханделсблат", посветен на финансовите резултати на веригата и
влиянието им върху интереса към "Практикер" на борсата.
В началото
на месеца информационната агенция "Блумбърг" съобщи, че компанията
отчита 32 на сто ръст на печалбата благодарение на магазините си в
България и другите източноевропейски страни. В момента веригата има
четири обекта в страната - два в София и по един в Пловдив и Варна, а
през тази година предстои откриването на още. Те ще са в Плевен и в
Стара Загора.
В материала си "Ханделсблат" описва мнението на
борсовите анализатори, които въпреки резултатите и плановете на
"Практикер" за експанзия остават по-скоро скептични за по-нататъшното
повишение на цената на акциите на германската борса. От ноември
миналата година до момента тяхната стойност се повишила от 10 на над 24
евро. Едва ли може да се очаква обаче нов скок, обяснява германското
издание.
Освен че следва експанзия в Източна Европа, компанията
планира да започне нов проект в Германия за верига дискаунт магазини за
строителни стоки и стоки за дома. Easy to Shop ще предлага възможността
за купуването на този вид асортимент на ниски цени.
"Практикер"
откри първия си магазин в София през 2004 г. При стъпването на
компанията в страната мениджърите й обявиха, че до края на 2006 г. ще
инвестират 50 млн. евро. Това е втората чужда верига за стоки за дома и
строителни материали, която стъпи на българския пазар. Неин основен
конкурент е френската "Мoсю Бриколаж" (Mr. Bricolage), която има два
магазина в София и по един обект в Пловдив и Варна.