"Ейвън" достигна 20 на сто пазарен дял в България

"Ейвън" достигна 20 на сто пазарен дял в България

Козметичната компания "Ейвън" (Avon) е увеличила пазарния си дял на пазара на козметика в България до 20 на сто, съобщи SeeNews, позовавайки се на генералния директор за Югоизточна Европа Христо Манов. Компанията има над 20 на сто пазарен дял и в Румъния и Сърбия.
През миналата година продажбите на "Ейвън" в страните от региона достигат 220 млн. долара, което е с близо 20 на сто повече от предходната година. През 2006 г. очакванията са ръстът леко да се забави, съобщи още агенцията.
През миналата година козметичната компания има около 12 млн. клиенти в страните от Централна и Източна Европа. Половината от тях са на румънския пазар, който се очертава като стратегически за компанията. Това е и една от причините "Ейвън" да изгради своя нов логистичен център в Румъния. Инвестицията в него е 12 млн. долара. Той ще обслужва както България, така и Молдова, Македония и Албания.
Пазарът на козметични продукти в България се характеризира с това, че все повече се увеличава делът на продуктите, които се продават чрез директен маркетинг. Основният конкурент на "Ейвън" в това отношение е "Орифлейм". Другите основни играчи на пазара на козметика в България са "Проктър и Гембъл", "Лореал", "Байерсдорф", "Юниливър" и др.
Най-голям дял имат продажбите на козметиката в ниския и средния ценови клас, показва информацията на компаниите. Тенденцията напоследък обаче е да се засилва и търсенето на продуктите в средновисокия ценови клас, където попадат продуктите на чуждите компании. "Ейвън" заема средния ценови клас.