Американско уиски ще се налага в българските хотели
Съветът за дестилирани алкохолни напитки на САЩ (Distilled Spirits Council) направи презентация във вторник в столичния хотел "Хилтън" на американските бърбън уискита пред български хотелиери, ресторантьори, собственици и мениджъри на барове, клубове и бармани. Срещата се организира съвместно между съвета и Международната служба на Департамента по земеделие на САЩ към американското посолство у нас. Бизнесът се запозна с темата кое прави бърбъна различен от другите уискита, за да може да бъде предлаган в най-добрия вариант на клиентите им. Продуктът се произвежда в съответствие със строго прилагани наредби в САЩ. Американската дефиниция за бърбън е, че това е уиски, което е произведено при проба, не превишаваща 160 градуса, от ферментирала каша, съдържаща не по-малко от 51 процента царевица и съхранявано при проба не повече от 125 градуса в нови, обгорени дъбови бъчви.
През 1964 г. американският Конгрес официално признава бърбъна за "оригинален продукт на САЩ". Много страни като Австралия, Канада, Чили, Европейския съюз, Мексико признават бърбъна и "Тенеси уиски" за оригинални продукти на САЩ. Така само на продукти, които са произведени в САЩ и в съответствие с техните закони, може да се поставя етикет и да се продават като бърбън и "Тенеси уиски". През 2004 г. износът на уиски на САЩ се изчислява на над 531 млн. долара, сочат данните на съвета. Сред най-известните американски марки бърбъни, които се продават у нас, са "Кентъки джентълмен", "Джим Бийм", "Уайлд Търки 101 Кентъки стрейт" и други, а от "Тенеси уискита" - "Джак Даниелс", "Джордж Дикел" и др. Алън Катц, директор на Център за обучение на специалисти по маркетинг на спиртни напитки и бармани и президент на гилдията на барманите в САЩ, показа специални коктейли и начините за сервиране на бърбъните пред българските си колеги. За 8 юни е предвидена промоция и в ресторант "Боряна" в курорта Албена.