"Некерман" отчита лек спад на туристите от Белгия

"Некерман" отчита лек спад на туристите от Белгия

Българските морски курорти станаха популярни през последните години за белгийските и холандските туристи
Българските морски курорти станаха популярни през последните години за белгийските и холандските туристи
Белгийският туроператор "Некерман" (Neckermann) отчита лек спад от 2% към този момент на туристите за българското Черноморие спрямо същия период на миналата година. Това обяви представителят на компанията у нас Христо Колев, който е и управител на "Елит турс". "Некерман" е дъщерна компания на концерна "Томас Кук - Белгия" (Thomas Cook), който също оперира на пазара и със своята едноименна марка. Колев се надява записванията да се увеличат и да се достигнат нивата от миналата година. Дори може да бъде реализиран ръст от 1-2% за целия сезон, смята той. За целта се предлагат оферти в последния момент (т.нар. last minute). "Некерман" очаква да изпрати към 15-16 хил. белгийци през това лято в българските курорти.
Концернът "Томас Кук", който оперира на холандския пазар също с едноименната си марка и с другата - "Некерман", очаква да задържи броя на туристите от Холандия на нивото от миналата година. Според Христо Колев всяка година идват около 3000 холандци на почивка в морските ни комплекси. По думите му не е достигнат максимумът на възможностите на двата пазара и през следващите години може да бъдат реализирани отново сериозни ръстове. За целта обаче е нужна сериозна реклама на страната в Белгия и Холандия. Отделно нараства интересът на холандците и белгийците към вътрешността на България за обиколни програми, културно-исторически маршрути, екотуризъм, СПА и други програми.
От Българското туристическо информационно бюро в Холандия наскоро съобщиха, че туроператори и туристи питат за къмпинги и културни маршрути у нас. Холандците търсят информация какви културни маршрути може да предложи България освен морски и ски ваканции. Също и адреси на къмпинги, твърдят от туристическото бюро. Българското туристическо информационно бюро беше открито през миналата година със седалище в Ротердам. Има за цел да рекламира България като туристическа дестинация и да дава подробна информация за възможностите за почивка у нас. Информационният център е сред първите бюра в чужбина, които имат за цел да привличат интереса на чуждите туристи. Информацията от него е качена и в световната интернет мрежа на адрес www.bulgaarsverkeersbureau.nl. На него на холандски има подробни данни за България и туристическите обекти в страната. Центърът пусна преди месец и модерна специализирана брошура, която представя страната ни на холандския пазар.
-------------------
Други холандски туроператори - "Арке" (Arke) и "Холанд интернешънъл" (Holland International), които са част концерна "ТУИ Нидерланд" (TUI Nederland), наскоро обявиха, че очакват ръст от 50% на туристите, които ще изпратят през лятото по българското Черноморие. Те доведоха около 4000 холандци през миналата година. За това лято се надяват броят им да надхвърли 6000.