Кафето "Или" смени представителя си за България
Италианското кафе "Или" (Illy) смени дистрибутора си за страната и ще се представлява чрез директен вносител, съобщи управителят на "Б.В. линк" Илко Шиков, който поема вноса на кафето за България.
"Или", което присъства на пазара от пет години, заема високия ценови клас. Досега марката се представяше от дистрибуторската компания "Симек". Представител на дружеството заяви, че компанията ще продължи да се занимава с други продукти.
За първи път "Или" ще се внася от директен за българския пазар представител, който обаче е под шапката на гръцко дружество. Според фирмения регистър ДАКСИ "Б.В. линк" е 100% собственост на регистрираната в България "Ин девелопмент България". Нейни собственици са двама гърци - Ниови Калерги и Йоанис Йосифидис.
"Б.В. линк" планира да построи дистрибуционен и логистичен център край София. Компанията вече е купила терен от 8 дка край столицата, близо до "Метро 2" край Божурище. Строежът трябва да започне в началото на следващата година и да завърши след около шест до осем месеца, обяви Шиков. Центърът ще обслужва само българския пазар и ще се използва само за марката "Или".
По-голямата част от потреблението на "Или" е в хорека сегмента - около 80 на сто. Основните конкурентни марки на кафето са "Лаваца" и "Сегафредо", които обаче са на значителни по-ниска цена.
Новият представител ще развива мрежа от услуги за контрол след продажбите after sales control. Представители на компанията ще посещават заведенията, които работят с "Или", и ще контролират приготвянето и предлагането на кафето. По думите на Шиков през следващите шест месеца компанията ще наблегне на подобряването на качеството при предлагането на кафето.
По данни на компаниите годишното потребление на кафе в България е около 13-14 хил. тона на година. В този обем не се включват разтворимите продукти, каквито са "Нескафе" на "Нестле" и "Якобс" на "Крафт фуудс". В ритейл сектора (в търговската мрежа) най-голям дял държи "Нова Бразилия", следвана от "Якобс", "Елит", "Дау Егбъртс", а по-надолу в класацията са "Чибо" и "Лаваца". В търговската мрежа и в заведенията (т.нар. хорека сектор) "Лаваца" държи над 70 на сто от пазара, а останалите се поделят между другите марки, сред които са "Спетема", "Елит" и др.