Британска медийна група стъпва на българския пазар

Британска медийна група стъпва на българския пазар

Ново мъжко списание ще се появи на медийната сергия през ноември, съобщиха за "Дневник" издателите му в България "Индипендънт пъблишинг груп" (Independent Publishing Group). Еф Ейч Ем (FHM) е поредното лицензионно издание, част от портфолиото на английската медийна компания ЕМАР, и ще е първият й реализиран проект в България.
"FHM традиционно е първото списание, с което EMAP навлиза на медийните пазари на различните страни. През следващата година вероятно ще бъде обявен стартът и на други списания", каза Сергей Матеев, представител на "Индипендънт". Компанията е създадена специално за да развива марките на EMAP в България.
"Водихме преговори с британската компания около две години, преди да се решат да дойдат в България. Едва сега обаче те решиха, че пазарът ни е достатъчно зрял", каза още Матеев. Той разясни, че FHM ще е пряк конкурент на сегашните мъжки списания - "Максим" и "Плейбой". Списанието ще се цели в същата аудитория и ще е в същия ценови сегмент. "Не искаме да правим дъмпинг на пазара с влизането си, ще разчитаме по-скоро да създадем лоялна аудитория", каза Матеев. По думите му първоначалният тираж на FHM ще е 20-25 хил. броя.
Според запознати преговори за лицензите на марките от портфолиото на EMAP в България са водили и "Санома блясък България", които обаче не са постигнали договорка. Не се очаква до края на годината "Санома" да пуснат мъжко списание, макар че медийната група постоянно увеличава броя на издаваните списания и определено се стреми да издава специализирани издания. Последният проект на "Санома" е светското "Стори" (Story). В медийните среди се очаква и стартът на Max, което ще се предлага от издателите на Brava Casa.
----------------
ЕМАР е международна медийна компания с над 5500 служители по целия свят, листвана на Лондонската фондова борса. В портфолиото си компанията има над 400 бранда, издавани във Великобритания, Франция и Австралия. ЕМАР започва бизнеса си през 1947 г. във Великобритания като издател на местни вестници. Освен че създава масови и специализирани списания, групировката е вторият по големина радиооператор във Великобритания с 40 местни и 8 национални търговски радиостанции и разполага с една от най-големите цифрови радиомрежи в страната. Компанията има и сериозни позиции в информационния бизнес, организирането на специализирани изложения, конгреси и конференции. През 2005 г. ЕМАР закупува рекламния фестивал в Кан.
Финансовите резултати на компанията за 2005 г. са оборот от 1.008 млрд. паунда и близо 230 млн. паунда оперативна печалба.