"Белла" ще запази около половината от портфолиото на "Соларис"

"Белла" ще запази около половината от портфолиото на "Соларис"

Около 80 на сто от производството на колбаси в "Соларис" е автоматизирано
Около 80 на сто от производството на колбаси в "Соларис" е автоматизирано
Компанията за храни "Белла България", която наскоро купи производителя на колбаси "Соларис", планира да съкрати наполовина портфолиото на новопридобитото си дружество. В момента правим обстоен анализ на всеки един от продуктите и потенциала им да ги развиваме на пазара, обяви маркетинговият мениджър на "Белла" Мая Герасимова. В "Соларис" се произвеждат над сто изделия, като "Белла" е финализирала сделката за покупката преди няколко седмици, след като Комисията за защита на конкуренцията разреши сливането на двете дружества. С придобиването на месопреработвателното предприятие "Белла" увеличи дела си на пазара на меса и колбаси с 2%. Досега компанията ни държеше 24 на сто от пазара, обяви Герасимова.
При пресяването на асортимента на "Соларис" новите собственици планират да запазят предимно продуктите, които до сега не са били в асортимента й. Това са най-вече колбасите в средния и високия ценови клас и в луксозната гама. Колбасите с марка "Сачи", "Леки" и други остават в по-ниския ценови клас. Компанията предвижда да запази цялата марка "Соларис". Според нас марката е разпознаваема на пазара и има потенциала да разширява пазарния си дял, посочи Мая Герасимова.
Засега "Белла" няма намерението да пуска нови марки на пазара на колбаси. Въпреки това този сектор остава приоритетен за компанията и тя ще разнообразява портфолиото на вече съществуващите си брандове, посочи маркетинговият директор. След като пусна кренвирши с няколко марки, сега компанията налага на пазара някои други продукти, като наденица например. При кренвиршите "Белла" държи около 80 на сто от пазара, обяви Герасимова.
За дистрибуцията на колбасите "Соларис" "Белла" ще използва вече развитата си мрежа на национално ниво. Освен това друг приоритет е разработването на хорека сегмента, при който колбасите се продават в ресторантите и заведенията. В момента тези продажби са около 5-6 на 100, а имаме амбицията да ги увеличим, каза маркетинговият директор.
------------
"Белла България" е създадена през 1992 г. и първоначално съществува като "Съни" ООД. Компанията започва с производството на кроасани. През 1997 г. се ражда марката "Белла" и започва производството на бутертесто. В момента компанията произвежда освен колбасите още маргарин, кори и други продукти с марката "Белла", маргарин "Томи", а съвсем наскоро представи най-новия си продукт - маргарин "Флора".
"Соларис АС" произвежда колбаси и деликатеси от 15 години. Тя е наследник на регистрираната през 1990 г. ЕТ "Соларис С", която започва дейност като едно от първите частни месопреработвателни предприятия в страната. През 2003 г. компанията извършва реконструкция и разширяване на съществуващата си сграда съобразно изискванията и стандартите на ЕС, като инвестиционният проект се съфинансира по САПАРД. Продуктовата гама на "Соларис АС" включва продукти от мляно месо, малотрайни колбаси, варено-пушени деликатеси и др.