"Кока-Кола ХБК" изнася производството си от Пловдив

Компанията за безалкохолни напитки "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" (Кока-Кола ХБК) ще инвестира в нова линия в завода си в Костинброд и поетапно ще спре производството си в Пловдив. Информацията съобщи мениджърът "Комуникации" на дружеството Петя Джонева. Преместването на производството започва сега и завършва в началото на следващата година, след като новата линия бъде инсталирана. Целта на преустройството е да се повиши ефективността и качеството на производството, обясниха от компанията.
Новата производствена линия в Костинброд ще е оборудвана с пълначен блок от ново поколение. От компанията не уточниха размера на инвестицията в новата инсталация. След спирането на производството в Пловдив "Кока-Кола ХБК" ще запази административните структури там, които ще се занимават с дистрибуция, маркетинг и финанси. В тях са заети около 200 служители. В производствените звена на компанията в Пловдив пък са ангажирани близо сто души, с които вече се водят разговори за предстоящите промени, посочиха от "Кока-Кола ХБК". Оттам гарантираха, че засегнатите служители ще получат парични обезщетения и ще бъдат включени в програми за преквалификация. Преместването на производството в София ще осигури 20 нови работни места.
"Кока-Кола ХБК" е на българския пазар от 1992 г. До момента компанията заедно с представителния офис на "Кока-Кола къмпани" е инвестирала в страната над 170 млн. евро. Бутилиращата компания има в момента три производствени центъра в страната - в Костинборд, Пловдив и Търговище. Мрежата й включва и 11 депа за дистрибуция. В момента в компанията са заети над 1000 служители.
Политиката на компанията е да не обявява точните финансови резултати за отделните страни за тримесечие или полугодие. Данните за миналата година показват, че компанията има увеличение на обемите на продажбите с близо 20 на сто. Бутилиращата компания "Кока-Кола ХБК" има 10 на сто ръст на продажбите си за полугодието и е реализирала 835 млн. единици каси. Това показва отчетът за първите шест месеца на 2006 г. Данните за реализацията на продукцията на бутилиращата компания сочат, че в т.нар. развиващи се пазари, в които попада и България, ръстът е двуцифрен.