"Мосю Бриколаж" продаде магазина си във Варна на фонд за имоти
Веригата за стоки за дома от типа "направи си сам" "Мосю Бриколаж" продаде магазина си във Варна на "Фонд за недвижими имоти България" за 4 млн. евро. В същото време веригата е подписала договор за наем с фонда, съобщи Българската фондова борса. Новината беше потвърдена и от самата верига.
Причината за сделката е да се изпробва новата схема, при която ще сме наематели в търговския обект, а няма да сме собственик. Ако тази схема се окаже успешна, тя евентуално би могла да се приложи и при другите магазини, обяви маркетинг-мениджърът на "Доверие Брико", които са акционери в "Мосю Бриколаж", Магдалена Котупова. Тя обаче подчерта, че засега продажбата на другите магазини не е планирана.
Обектът на "Мосю Бриколаж" във Варна е разположен на терен от над 12 дка, а самият магазин има разгъната застроена площ близо 5 хил. кв.м.
"Мосю Бриколаж" е една от малкото вериги, които инвестират в собствените си обекти, като купува терените и изгражда магазините си. В момента веригата има общо пет магазина в цялата страна, които са в София, Пловдив, Варна и Благоевград.
Втората причина за продажбата на обекта във Варна е освобождаването на финансови ресурси, които могат да се използват за разширяването на търговската мрежа, посочи Котупова. До края на годината е планирано да се отворят нови два обекта в Стара Загора и Бургас. През следващата година се предвижда да заработят още три нови магазина, обявиха от "Мосю Бриколаж".
"Доверие Брико" държи правата на веригата "направи си сам" както за българския пазар, така и за Македония и Сърбия. Вече е време да развием компанията и в съседните страни, посочи маркетинговият мениджър. Компанията се е насочила засега към сръбския пазар, където до 2008 г. трябва да има вече обект на "Мосю Бриколаж".
Първият магазин на веригата в България беше отворен през 2000 г. В международен мащаб веригата има 25-годишна история. Тя е на трето място във Франция с 13.5 на сто от пазара за продажба на стоки за ремонт и обзавеждане на дома и градината. Компанията има над 550 магазина в различни страни. Общият оборот за 2005 г. надхвърли 1.7 млрд. евро. Веригата е позната в девет страни - Андора, Аржентина, Белгия, Испания, Мароко, Мадагаскар Уругвай, Франция и България.
"Мосю Бриколаж" беше първата чужда верига от този тип за българския пазар. На този етап основният конкурент е германската "Практикер", която бележи сериозен ръст на продажбите си в България. Очаква се скоро на пазара да стъпи и "Баумакс", която вече набира персонал за първите си магазини.
---------
"Фонд за недвижими имоти в България" е регистриран страната през 2004 г., показва справка в информационната система ДАКСИ. Акционери в него са естонските "Хансапанк" (31%) и "Кансранк клиентс" (20%). Собствеността на френската верига в България е поделена между "Доверие капитал" АД, които държат 55 на сто от веригата, и френското акционерно дружество Mr. Bricolage SA.