Румънската "Фламинго" промени плановете си за България

Румънската "Фламинго" промени плановете си за България

Румънският дистрибутор на електроника и IT оборудване - "Фламинго" (Flamingo), обяви, че се отказва от намерението си да развива едноименната си верига в България, съобщи румънската преса. За сметка на това компанията ще насочи усилията си към развитието на другата си верига "Фланко уърлд" (Flanco World) през следващата година. Румънското дружеството вече е затворило двата магазина "Фламинго", с които разполагаше у нас.
Концепцията "Фланко уърлд" е разработена от френската компания Market Value и обхваща магазини с площ между 1.8 хил. и 3 хил. кв.м, които се разполагат в по-големите градове. Основните конкуренти на "Фламинго" у нас са румънската "Домо" (Domo) и "Алтекс" (Altex). Двете дружества също вече оповестиха намеренията си да развиват още веригите си в България.
Очаква се "Домо" да отвори шестия си магазин у нас през този месец. Предвижда се до края на годината да заработят още три. Това е част от стратегията за развитие на компанията в страните от региона. Румънската верига инвестира средно около 160 хил. евро в откриването на всеки свой магазин със средна площ от около 500 кв.м.
"Алтекс" вече е заявил намерението си да отвори първия си магазин в България в рамките на следващите две години. "Алтекс" е една от най-големите румънски вериги за продажба на електроника и домашни електроуреди.
През миналата година "Фламинго" закупи веригата за продажба на електроника и домашни електроуреди "Фланко" (Flanco). Дружеството беше реализирало продажби от 92 млн. евро. за 2005 г. В същото време оборотът на "Фламинго" за миналата година беше 84 млн. евро.
"Фламинго" е официален дистрибутор на японската компания "Тошиба" за Източна Европа.