Започна оценяването на първите обекти, борещи се за приза "Автентична България"

Започна оценяването на първите обекти, борещи се за приза "Автентична България"

Първите 30 обекта, кандидатстващи за марката за качество в туризма "Автентична България", ще бъдат оценени до края на септември. Програмата, която започна през май 2006 г., се изпълнява от Консорциум ВЕГА/БТД /Алианс доброволци за икономически растеж и е финансирана от Американската агенция за международно развитие, съобщиха от консорциума.
След  конкурс за фирма-оценител е избрана "Ти Ейч Ар Консултинг". Задачата й е да направи оценка на всичките 70 кандидатстващи по проекта туристически обекти до края на октомври. Веднъж месечно експертна комисия ще разглежда докладите и ще присъжда марката.
Основните критерии за оценка са подготвени с помощта на международните консултанти "Сю Уорън" и "Паулюс Куликаскас". Най-голяма тежест имат характеристики като гостоприемство, внимание и лично обслужване на гостите, дизайн и специфична атмосфера, интегриране с местната култура, история и бит, предлагане на качествени и типични за района храни и напитки.
Смисълът на въвеждането на тази марка за качество в туризма, която допълва държавната система за категоризация, е да се привлекат в България платежоспособни туристи, каза Александър Бабинов, директор на ВЕГА/БТД, цитиран от компанията.
Марката "Автентична България" ще бъде гаранция за туристите, че този обект е преминал през независима оценка и предлага наистина най-доброто в своята категория, допълни той.
Очакванията на специалистите са, че поне половината от кандидатстващите 70 хотели и ресторанти ще получат марката. Тези от тях, които в момента не отговарят на изискванията, могат да кандидатстват повторно, след като изпълнят дадените от консултантите препоръки.