Златни пясъци ще прави обща реклама

Златни пясъци ще прави обща реклама

Общ интернет портал ще обедини информацията за всички хотели, ресторанти и атракции на територията на курорта
Общ интернет портал ще обедини информацията за всички хотели, ресторанти и атракции на територията на курорта
Курортът Златни пясъци ще излезе с общ рекламен продукт за следващия туристически сезон, каза варненският кмет Кирил Йорданов. Това се случва за първи път след приватизацията и раздробяване на комплекса на обособени обекти. Поводът е 50-годишнината на комплекса, която ще бъде отбелязана догодина, въпреки че началото на тържествата за юбилея беше дадено в събота. Замисълът предвижда да бъде разработен общ интернет портал. Той ще обедини информацията за всички хотели, ресторанти и атракции на територията на комплекса. За "Сезон 2007" те ще се рекламират под мотото "50 години Златни пясъци". За целта ще бъде издадено рекламно списание на няколко езика, което ще представи комплекса на големите туристически борси в света. Логото на честванията ще бъде включено в рекламните материали на всички туроператори. Обсъжда се идеята да се изработи юбилейна монета и пощенска марка. Предстои да се подготви и фотографска изложба "Аз и Златни пясъци", в която ще бъдат включени снимки, правени от гости на курорта през годините, както и да се издаде книга, посветена на юбилея и да се заснеме филм. В дните, в които ще бъде отбелязана годишнината, от 30 юни - денят, в които е открит първият хотел "Родина", до 7 юли, всички хотели и туроператори ще свалят цените с 5 на сто.
Макар и минимален, и през този туристически сезон се отчита ръст на туристите, каза изпълнителният директор на "Златни пясъци" АД Силвия Александрова. По думите й ръстът на летовници в хотелите на дружеството е около 5 процента. Промяна на туристическите пазари няма. Запазва се и разпределението на туристите от 2005 г., уточни Александрова.
Преди месец от едноименното дружество посочиха, че увеличението на туристопотока е основно от Скандинавия, Русия и страните от ОНД, а броят туристи от тези страни ще компенсира лекия спад на германски туристи. Това лято румънските туристи в хотелите на дружеството бяха пет пъти повече от 2005 г. Запазва се и тенденцията в тях да отсядат и много българи. В момента "Златни пясъци" АД притежава над 2200 легла в хотелите "Адмирал", "Сирена", "Златна котва", "Морско око бийч", "Морско око гардън" и "Метропол". На практика това прави около 15 на сто от легловата база в курорта.
Увеличение от близо 7 на сто на туристопотока отчитат и от Ваканционен клуб "Ривиера". До края на активния летен сезон, който приключва в края на месеца, от дружеството очакват да обслужат над 21 хил. туристи, а броят на реализираните нощувки - 157 хиляди. Около половината от гостите в "Ривиера" са били от Германия. Българите са 15 на сто, 20 процента са руснаците, а всеки десети турист е от Великобритания.
Междувременно от "ТУИ България" отчетоха добър сезон на повечето пазари с изключение на германския. Туроператорът отчита значително нарастване на гостите от Обединеното кралство, Холандия и Скандинавия. Подобни са данните и на останалите туроператори.