Над десет компании искат да рекламират България

Над десет компании искат да рекламират България

България ще се представя на седемте големи международни туристически изложения - "WTN Лондон", "CMT Щутгарт", "FITUR Мадрид", "ITB Берлин", "Интурмаркет Москва", "MITT Москва" и "UITT Киев"
България ще се представя на седемте големи международни туристически изложения - "WTN Лондон", "CMT Щутгарт", "FITUR Мадрид", "ITB Берлин", "Интурмаркет Москва", "MITT Москва" и "UITT Киев"
Общо 12 компании са подали документи за двата конкурса за реклама на България, които Агенцията по туризъм обяви в края на юли тази година. Кандидатите за създаването на рекламен клип на страната са седем, а за изграждането на националния щанд по международните туристически изложения - пет, съобщиха от агенцията в понеделник. И тази година обаче конкурсът не минава без проблеми и недоволство от поставените условия и начина на провеждането му, показа допитване на "Дневник" до кандидатите.
В списъка на кандидатите се виждат имената на компании, които не участват често в туристическите конкурси. Сред тях са "Глобал филмс", агенция "Прима" и други (виж карето). От компаниите посочват обаче, че в комисиите на конкурса няма представители на големите туристически организации, публични личности, хора на изкуството и др. Нормално е, когато има конкурс за реклама на България, да има по-широко обсъждане, посочиха от компаниите.
Комисията за изграждането на национален щанд включва петима членове - архитект, двама служители на агенцията, журналист и представител на асоциацията на туристическите агенции. В комисията няма представител на двете големи туристически организации, в които членуват основните компании - Националния борд по туризъм и Съюза на туристическата индустрия в България. Това обясни изпълнителният директор на Международния панаир - Пловдив, Йордан Радев. Нямаше и нито един експерт по панаирите и изложенията, посочи още той.
Условията за рекламния клип са изготвени така, че не са дадени насоки за национална стратегия за туризма или програма, по която фирмите да се ориентират. Това посочи арт директорът на "Прима" Десислава Паунска. Недостатък на организацията на конкурса е, че се работи на парче - едни фирми правят клипа, други - щанда, обясни собственикът на "Креа" Иво Николов.
Засега повечето агенции не се притесняват от предрешеността на конкурса, показа още допитването на "Дневник". Подобно на предишните години може да се очаква, че тяхното недоволство ще се засили след обявяването на резултатите до края на месеца.
Впечатленията ни от конкурса тази година са, че той е при ясен регламент и в тръжната документация бяха въведени строги правила за калкулацията на точки, посочи Иван Кръстев, който е акаунт директор на "Юрапел комюникейшънс". Собственикът на "Пи ар енд медиа" Моника Йосифова, която напоследък печели голяма част от конкурсите на държавните структури, коментира: "Печелили сме и други проекти на държавната администрация и няма как всички конкурси да са ни подарени." По думите й компанията й има планове да работи с Агенцията по туризма отдавна. Президентът на "Глобал филмс" Магърдич Халваджиян също посочи, че не се притеснява от предрешеност на конкурса. Имаме шанс, понеже вече сме работили с агенцията, каза още той. От "Крес", които също често са печелили подобни конкурси, отказаха коментар, защото процедурата още не била приключила.
За национален щанд се състезават:
- "Международен панаир Пловдив"
- "Колорит СБ"
- "Креа"
- "Нойзи дизайн и реклама"
- "Юрапел комюникейшънс"
Участници в конкурса за рекламен клип на България:
- "Бус медия"
- "Прима"
- "Глобал филм"
- "Идо стил"
- "Пи Ар консорциум"
- "Крес"
- "Пи Ар енд медиа"