"Джимис" преговаря с "Шел" да управлява хранителните обекти

"Джимис" преговаря с "Шел" да управлява хранителните обекти

Сладоледената компания "Джимис" може да поеме управлението на две трети от хранителните обекти, включени в бензиностанциите от веригата "Шел". Информацията беше потвърдена за "Дневник" и от двете компании. В момента се водят финалните преговори и се чака подписването на договора.
Стратегията на "Шел" оттук нататък е да концентрира дейността си върху петролния бизнес и да прехвърли страничните занимания на външен оператор. Досега веригата управляваше сама хранителните и търговските обекти, които съществуват под марката "Селект" (Select).
Петролната компания е провела вътрешнофирмен конкурс, в който е разгледала документите на повече от пет дружества, които са кандидатствали да станат нейни подизпълнители. Избраната компания ще има отговорността да преговаря с доставчиците на храни и напитки, които ще се продават в бензиностанциите, както и да организира цялата дейност по зареждането и управлението на хранителните обекти (food corner). Договорът ще е за близо 60 от бензиностанциите, в които има хранителни обекти. Продължителността му ще е пет години. Веригата "Шел" включва общо 85 бензиностанции в България.
Поемайки управлението на обектите на петролната компания, "Джимис" на практика ще навлезе в нова за развитието си ниша. До момента компанията развиваше бизнеса си предимно на пазара на сладолед в България. През тази година "Джимис" инвестира в изграждането на собствена сладоледена фабрика, която се намира близо до София. Със създаването на новите производствени мрежи компанията излезе извън рамките на собствените си заведения и започна да предлага продукцията си в търговската мрежа на страната - в различни търговски обекти, заведения, бензиностанции и др. Благодарение на увеличения производствен капацитет компанията успя да засили значително пазарното си присъствие и да уголеми пазарния си дял.
------------
ОМВ следва противоположната политика на "Шел" и в понеделник обяви, че компанията е получила сертификат за въвеждане на системи за контрол на критичните точки - НАССР, който е задължителен за всички обекти, в които се произвежда или продава храна.  ОМВ работи в България от 1998 г. и в момента има 75 бензиностанции. Компанията сама управлява както петролния си бизнес, така и страничните дейности. Търговските обекти на бензиностанциите работят под марката "Вива" (Viva). По информация на компанията на ден през обектите й в цялата страна минават около 70 хил. клиенти.