Туризмът може да получи повече пари за реклама
Българският туризъм може да получи повече пари за реклама на страната като атрактивна туристическа дестинация. Това стана ясно след срещата на Националния туристически борд с финансовия министър Пламен Орешарски във вторник. През тази година парите за националната реклама бяха едва 4 млн. лв.
От борда съобщиха, че са получили уверението на финансовия министър през следващата бюджетна година да се отпуснат значително повече средства за популяризиране на България по света. Средствата обаче трябва да бъдат насочени в няколко направления - реклама на туристическите дестинации, природните ресурси, културно-историческото наследство, инвестиционния климат и др. Обмисля се въвеждането на няколко промоционални програми, които да създадат по-привлекателен облик на България в чужбина. Идеята е бизнесът да участва в тях на принципа на публично-частното партньорство за едно с общините.
Малко под 1.2 млрд. евро са приходите за страната от туризъм през първите седем месеца на годината. Това показват данните на Агенцията по туризъм, които бяха представени във вторник от нейния председател Марио ал Джебури. През летния сезон от май до август страната е посетена от 2.8 млн. чужди туристи, което е с над 7.5 на сто повече от същия период на миналата година. От началото на годината до края на август пък страната е посетена от 3.7 млн. туристи, което бележи ръст от близо 6 на сто.
От агенцията отчитат спад на германските туристи с над 7 на сто в сравнение с лятото на 2005 г. Има увеличение на гостите от Русия, Великобритания, Ирландия, скандинавските страни, Черна гора и др. По информация на бизнеса пък тази година се наблюдава сериозно увеличение на туристите от Румъния.