Бизнесът се обедини в алтернативна асоциация на туристическите агенции

Нова асоциация ще защитава интересите на туристическите агенции и туроператорите, които работят на българския пазар. Близо сто компании от сектора направиха своя Асоциация на българските туроператори и туристическите агенти (АБТТА), съобщи Байко Байков, който е член на управителния съвет на новото сдружение. Така асоциациите на турагентите напрактика стават две, като всяка една от тях ще се бори за националното си представителство.
Новата Асоциация на българските туроператори и туристическите агенти е наследник на Сдружението на ИATA агенциите в България. Досега организацията обединяваше туристическите компании, които са лиценцирани от Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА) за продажба на авиационни услуги. Асоциацията запазва своите основни цели, свързани с предлагането и продажбата на въздушен транспорт, обявиха от организацията. Същевременно АБТТА се обръща и към проблемите на своите членове в областта на туроператорския и туристическия агентски бизнес.
Решението за промяната на наименованието и дейността на сдружението беше взето на последното Общо събрание, което се проведе в края на миналия месец. На него беше избран и новият председател на Управителния съвет - Ирина Найденова, която е мениджър на "Александър тур".
Досега като основен защитник на интересите и правата на туроператорите и агенциите се считаше БАТА - Българската асоциация на туристическите агенции. Председателят на БАТА Донка Соколова обяви, че е информирана за създаването на новата асоциация. Това е опит да се имитира БАТА и новата организация трябва да се докаже, че е национално представена. Ние отдавна сме го доказали, посочи Донка Соколова. В БАТА членуват около 450 агенции. По думите й бившето вече сдружение на ИАТА агенциите не е изпълнило фукциите си и сега търси възможността да се наложи сред бизнеса.
Учредяването на нова асоциация на туристическите агенции не е изнендаващо, защото и друг път представители на бизнеса са обявявали плановете си да създадат алтернативна на БАТА организация. В началото на миналата година представители на някои от основните български компании в бранша - ръководствата на туроператорите "Алфа тур" и "Алма холидейз", лансираха идеята за създаването на нова асоциация, която да защитава интересите на бизнеса. Тогава беше сформирана работна група, която да подготви учредяването. До такова обаче не се стигна.
Според Закона за туризма за национално представено туристическо сдружение се признава това, което обединява 33% от фирмите. Само национално признатите организации могат да влизат в комисията по регистрация на туроператорите и туристическите агенции, която е към Агенцията по туризъм.