"Мосю Бриколаж" открива два магазина до декември

Веригата за стоки за дома и градината от типа "направи си сам" "Мосю Бриколаж" ще открие два магазина до средата на декември, съобщиха в понеделник от компанията. Двата обекта се намират в Бургас и в Стара Загора и ще бъдат готови съответно до средата на ноември и до третата седмица на декември. В момента те са в напреднала фаза на изграждане. До края на годината общият брой на магазините на веригата ще е седем. Действащите пет са в София, Пловдив, Варна и Благоевград.
Средната инвестиция в обекти е около 5-6 млн. евро. Веригата е от малкото в България, които сами инвестират в магазините си, като купуват земята и изграждат обектите си на нея. Наскоро "Мосю Бриколаж" изпробва нова схема на развитие, като продаде магазина си във Варна на "Фонд за недвижими имоти България" за 4 млн. евро. В същото време веригата е подписала договор за наем с фонда и продължава да управлява дейността в него. Ако тази схема се окаже успешна, то евентуално компанията ще я приложи и при другите си обекти, обявиха тогава от "Доверие Брико", които са акционери в "Мосю Бриколаж". По този начин компанията ще освободи средства, които да инвестира в разрастването на мрежата си на българския пазар.
Засега конкуренцията в бранша се води предимно от двата играча - "Мосю Бриколаж" и германската верига "Практикер", която през последната година бележи сериозен ръст на продажбите. Според финансовите отчети на веригата магазините в България и Румъния бележат най-сериозен ръст на оборота.
Конкуренцията се очаква да се засили след около година и половина, когато на пазара ще влезе нов сериозен играч - "Баумакс". Германската верига вече подготвя стъпването си на пазара и се знаят и някои от терените, където компанията ще има магазини. Веригата от дълго време пуска обяви за набиране на персонала си.
Междувременно друга германска верига подготвя откриването на своя нов обект. Скоро ще е готов магазинът на веригата за бързооборотни стоки "Кауфланд", който се намира в столичния квартал "Дружба". Магазинът ще е вторият за столицата, след като в началото на лятото "Кауфланд" откри такъв в кв. "Младост". С новия обект се очаква конкуренцията в района на двата квартала силно да се засили. Позиционирайки обектите си в "Младост" и "Дружба", на практика веригата цели да привлече част от крайните клиенти на магазина "Метро", който също се намира наблизо.