Близо 30 нови участници ще се представят на "Бигейт"

Близо 30 нови участници ще се представят на "Бигейт"

Близо 30 нови участници ще се представят на "Бигейт"
Близо 30 компании ще вземат за първи път участие в специализираното балканско изложение за фирмите в областта на облеклата и текстила - "Бигейт 2006" (Bgate 2006), съобщиха организаторите на събитието - Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил. Изложението започва на 5 октомври и ще продължи три дни.
Традиционно вече за четвърта година изложението ще се проведе в "Интер експо център" в столицата, а партньор в организацията е "Булгарреклама". Основната цел на изложението е да събере компаниите от бранша, за да създадат контакти помежду си и да разменят информация за най-новите тенденции в производството на текстил, облекла, аксесоари, технологии и др. Изложението е предназначено само за представителите на бизнеса. То се провежда под формата на b2b (бизнес към бизнес) и не е отворено към крайния потребител.
На площ от 4 хил. кв.м участниците в "Бигейт 2006" ще покажат новостите и последните тенденции в бранша - от готовия продукт до всички необходими материали и модни аксесоари при производството на облекло, текстилни и шивашки изделия, обявиха организаторите. Програмата е съпътствана от провеждането на модни ревюта на някои от изложителите. Своите нови колекции ще представят модна къща "Маркам", "Ропотамо", модна къща "Етере", "Енита", "Рила стил" и др.
Традиционно в изложението част от изложителите са чуждестранни компании, които предлагат партньорство на българските производители. Тази година колективно участие ще имат близо 20 турски компании, които ще представят дейността си тук. Голям брой участници има от Гърция, Македония, както и от Великобритания, Германия, Италия и др. Миналата година на изложението участваха представители на известни компании като "Бианка" - Германия, "Индуко" - Испания, "Аман груп" - Германия, и др. Изложението беше посетено и от представители на известните каталози "Отто" (OTTO), "Карщад Квеле" (KARSTADT QUELLE) и др.
На изложението тази година най-многобройни са фирмите за текстил и аксесоари, следвани от компаниите за оборудване и услуги, трикотаж, конфекция и др. Силно присъствие имат компаниите за машини за шивашките предприятия, съобщиха организаторите.
Русенската компания "Маркам" спечели преди дни наградата "Моден Меркурий 2006" на Академията за мода в категорията за моден бизнес и високо качество в производството на българско облекло. Призът беше връчен по време на Дните на българската мода - Русе 2006 г. Компанията е един от най-крупните производители на дамско облекло в Северна България. Почти цялата продукция на производителя е предназначена за външните пазари. Академията за мода присъди "Моден Меркурий 2006" на "И.Н.А трейдинг" - за високо качество и развитие на бизнеса с оборудване и материали за модната индустрия. "Виргиния Здравкова - Виргиния ателие" беше отличена със статуетката за уникален принос в развитието на модния бизнес по света, а за най-успешен бизнес в представянето на чуждестранни модни марки у нас наградата получи МDL - представител на "Бенетон", "Макс Мара" и др.
Наградите на академията за мода бяха връчени за първи път през миналата година. Това се случи в рамките на първите Дни на българската мода - Сливен 2005. Наградата за предприемачество и мащабна инвестиционна политика в производството и търговията с мъжко облекло тогава се присъди на "Агресия груп". Призът в категорията "Предприемачество и мащабна инвестиционна политика в българския текстил" отиде при "Миролио България".